שולחן עץ

מיטות כפריות | ארונות כפריים | קונסולות כפריות | שולחנות אוכל כפריים | שידות כפריות | פינות אוכל כפריות

ברגע שהמושג ריהוט כפרי עולה לאוויר, לכולנו יש מחשבות זהות ורעיונות דומים לגבי הנראות של הריהוט. ריהוט כפרי באופן מוסכם הוא ריהוט גס יותר, לרוב מחומרים טבעיים או כאלה המזכירים את הטבע גם במרקם וגם בצבעים והוא אמור לדמות תחושה אותנטית וחמימה. הדימויים הללו קיימים בראשיהם של אנשים מכל רחבי העולם, דבר מפתיע במיוחד, מפני שלכל תרבות המושג “כפר” נראה אחרת ומבטא סגנונות שונים. לצד זאת, בכל הנוגע לעיצוב הדימויים הללו, אלו התאחדו למה שאנו מכירים כאופנה הכפרית העכשווית.

קטלוג ריהוט כפרי בגלריית פשוט >

קווים מנחים כלליים לעיצוב הריהוט כפרי

כאמור, הריהוט הכפרי כסגנון שואב את ההשראה שלו מהטבע במובנים שונים ולכן הוא פיתח לעצמו קווים כללים המייצרים אחידות בין הפרטים השונים ומאפשרים לנו לדעת מה מתאים בתוך העיצוב הכפרי ומה שייך יותר לסגנונות אחרים. הסגנון הכפרי בכלל מכוון “לחיים פשוטים” ולכן הוא פרקטי במיוחד ונשען על מסורות עם נגיעה של וינטג’.

רהיטים כפריים

עץ ומתכת

נדיר למצוא רהיטים מחומרים סינטטיים ומעובדים בסגנון הכפרי. רוב הרהיטים מתבססים בעיקרם על עץ, בשילוב עם מתכת כבדה וחשופה. העץ הוא מוטיב מרכזי במיוחד בעיצוב הכפרי ולרוב הוא בגוונים כהים יחסית ומלוטש בצורה מינימלית. סוגי העץ העיקריים שניתן לראות ברהיטים בסגנון הכפרי הם אלון, אורן ועצי דובדבן ואגוז; עצים דומיננטיים ועשירים בצבע וטקסטורה. המתכת המשולבת בריהוט הכפרי תהיה לרוב נקיה ופשוטה, שחורה או בגוונים של ברונזה בדרך כלל בצבע מט וללא ברק. המתכת מושכת את הסגנון הכפרי למקום תעשייתי יותר שמחובר לדימוי הכפרי בפועל.

צבעים טבעיים

מעבר לחומרים הפיזיים הגסים המרכיבים את הסגנון הכפרי, בכל הנוגע לטקסטיל והאיבזור של הריהוט הכפרי, הקו המוביל הוא סגנון פשוט ומחוספס עם צבעים טבעיים. הצבעים מדמים את הטבע עם גוונים דומיננטיים של חום ואדום בשילוב עם צהובים, כתומים ולבנים או שחורים. הבדים שמשמשים למפות, שטיחים, וריפוד בריהוט הכפרי הם לרוב בדים טבעיים (ולא סינטטיים) ופעמים רבות גם מעובדים בצורה מינימליסטית כך שהם מחוספסים או קשים למגע כדי ליצור את התחושה של הפשטות והפרקטיות האופייניים לסגנון.

הבית הכפרי

מעבר למאפיינים הכוללים של הריהוט הכפרי, ישנם פרטים שחוזרים על עצמם לפי העיצוב המקומי של החדרים השונים בבית, כמובן לפי השימוש והמטרה של כל אחד מהם, הנה טעימה קטנה.

ריהוט כפרי מעץ מלא

סלון כפרי

נראה כי ריהוט עץ בסלון הכפרי הוא, בדרך כלל, הדבר המרכזי והראשון אשר כל הנכנס לבית מבחין בו. הסלון שלנו אומר הרבה על מי שאנחנו ועל מה שאנחנו אוהבים ומשדרים לעולם. לכן, הסלון הכפרי לרוב מבטא את הרצון של אנשים לבית חמים, נעים ואוטנטי ופחות מתאים לאנשים עם סגנון מתוחכם ומודרני.

אחד המוטיבים המרכזיים בסלון הכפרי הן ספות גדולות בצבעים עדינים, מעור או מטקסטיל טבעי. הספות לרוב יהיו מאסיביות וכבדות למראה, עם מסגרות עץ דומיננטי. הרהיטים האחרים כמו שידות כפריות, מדפים או קונסולות כפריות מעץ מלא, לעיתים חשוף ולא מלוטש (בצורה הטבעית של העץ) שתלויים ליד תמונות או ציורי נופים בצבעים התואמים.

עוד פיסה מרכזית שמשלימה את התמונה של הסלון הכפרי הוא אח. בישראל החמה פעמים רבות אנשים נמנעים מהצבת אחים או קמינים, מה גם שבדירות ובבניינים האופציה הזו פחות רלוונטית. אך, במידה ואתם רוצים להשלים את האווירה בסלון שלכם והבנייה מתאפשרת, אח או קמין (במיוחד בהרים ובמקומות קרים של המדינה) מוסיפה את הנגיעה האחרונה של אוטנטיות וחמימות ומאחדת את כל החדר למרכז מה שיוצר הרמוניה בין הפריטים.

חדר שינה כפרי

חדר השינה שלנו גם הוא כמובן חדר מרכזי בבית בו אנחנו מבלים כמעט שליש מחיינו (וזה רק בשינה). חדר השינה הוא המקום להירגע ולכן האווירה החמימה והביתית שהסגנון הכפרי מספק מתאימה לו ומאפשרת לנו לנוח בצורה המיטבית.

בחדר השינה הכפרי נפוצה מאוד מיטה כפרית גדולה ומאסיבית עם מסגרת עץ ומזרון קלאסי (לרוב לא משולבות מיטות עם מנגנונים חשמליים, אך זו גם אופציה). השידות לצד המיטה גם הן עשויות מעץ טבעי ומלא ובעלות משטח רחב ופרקטי המאפשר מקום לכל הדברים אנו צריכים. התאורה בחדר השינה לרוב נוטה יותר לגוונים הצהובים מאשר לאילו הלבנים. עוד רהיט חשוב בחדר השינה שלא נמצא לרוב בחדרים האחרים הוא ארון בגדים מעץ מלא. הארון משתנה לפי הצרכים של הדיירים ויכול להיות קטן או גדול ובצורות שונות (דלתות הזזה, מגירות וכולי) אך ארונות כפריים בכל מקרה שומרים על קו העץ הטבעי וצבעם הכהה משדר יציבות ונוחות.