שולחן עץ

רהיטי עץ מלא

אז למה רהיטים מעץ מלא, מה הסגולות של עץ מלא ואיך בודקים את איכות הרהיט?

קטלוג רהיטי עץ מלא >

לא משנה מה הסגנון שבו מעוצב ביתך, לרהיטי עץ מלא יש אופי ואמירה שהבית כולו מושפע ממנה. הם מחברים אותנו לטבע, יוצרים אווירה של חום, רוגע ושלווה, נוגעים במשהו שורשי ועמוק בתודעה של דיירי הבית. עץ מלא וגושני הוא ביטוי לשלמות, המקור, הדבר האמתי ששום רהיט אחר, גם זה שעשוי מעץ תעשייתי שמדמה מראה של עץ מלא, לא יכול ליצור.

רהיטים עץ מלא

עץ מלא

המושג “עץ מלא” מתייחס לשימוש בעץ טבעי, להבדיל מעץ מהונדס דוגמת MDF, סיבית או סנדוויץ’. המשקל של העץ יכול להעיד על איכותו. אם העץ כבד סימן שהוא צפוף וחזק, לכן איכותי יותר. כאשר אתם רוכשים רהיט מעץ מלא, אל תסתפקו בכך שהמוכר אמר “עץ מלא”. שאלו מאיזה סוג של עץ הוא עשוי. פערי המחירים של אותו הרהיט שעשוי מעץ אלון, טיק, מייפל, בוק או מהגוני למשל, יכולים להגיע לעשרות אחוזים וזאת בהתאם לסגולות ואיכויות של כל סוג עץ.

סוגי העץ ברהיטים

רהיטי עץ – זה אולי נשמע לכם מאוד חד משמעי, ואילו המילה “עץ” מייצגת עולם שלם של חומרי גלם מגוונים ביותר החל מחומרים מהונדסים, סוגי עץ מלא רך או קשה, שילובים של סוגי עץ שונים בקונסטרוקציה של הרהיט ובחלקיו השונים, צביעה, גימורים, פיתוחים וגילופים.

סוג העץ והתאמתו הנכונה לפרטי הריהוט יקבעו את איכותו ועמידותו של הרהיט לאורך זמן. ריהוט עץ איכותי הינו בעל עמידות גבוהה ביותר יהיה עשוי מחומרי עץ קשים כמו אלון, מהגוני, טיק, עצי אגוז ודובדבן. רהיטי עץ המיוצרים על ידי שימוש בעצים אלו מתייבשים באוויר ועוברים תהליכים טבעיים להוצאה של לחות הקיימת בתוך העץ.

רהיטים המיוצרים מסקויה, אורן  וארז הנחשבים לחומרי עץ רכים הם רהיטים פחות עמידים בפני פגעי מזג האוויר והלחות. כדי לשפר את רמת האיכות שלהם הם צריכים לעבור טיפולים מיוחדים לחיזוק וציפוי בפני שריטות ופגיעות נוספות בעץ.

רהיטים מעץ מלא

ברשתות השיווק המציעות רהיטי עץ כמו ארונות עץ מלא במחירים זולים רהיטים העשויים מחתיכה אחת של עץ הפכו לנחלת העבר וקשה למצוא אותם היום. החנויות מלאות ברהיטי עץ תעשייתי דוגמת סנדוויץ, שבבית, MDF ועוד חומרי גלם שמורכבים מחלקים של עץ טבעי שעברו תהליכים כאילה ואחרים כדי לקבל מראה של עץ בפחות כסף. אורך חייהם של הרהיטים העשויים מעץ תעשייתי קצר יותר ויש גם הבדל משמעותי במראה כתוצאה מטכניקות הבניה השונות.

מבנה רהיטי עץ

המבנה והחיבורים של רהיטי העץ תורמים לא רק לנראות של הרהיט אלא גם לעמידותו והפונקציונאליות. המושגים הבאים יעזרו לכם לבדוק רהיטי עץ ולהבחין בין איכויות שונות לפני שתחליטו לרכוש אותם:

שגם, מגרעת ומשלב

“שגם”, “מגרעת” ו”משלב” הם המונחים אשר יש להכיר כאשר מדברים על מבנה רהיטי עץ והחיבורים שלהם. אלו הם הטכניקות היעילות ביותר בקיימות לייצור רהיטים

רהיטי עץ בהתאמה אישית

החיבורים

כאשר בוחרים רהיטי עץ רצוי להסתכל על החיבורים בין החלקים השונים. רהיטים איכותיים יחוברו על ידי ברגים, פינים, מוטות ודבק, אך לעולם לא על ידי מהדקי סיכות. חפשו חיבורים פנימיים בפינות הרהיט אשר יעידו על החיזוקים שנעשו ברהיט עצמו

ציפוי עץ

רהיטי עץ באיכות גבוהה הם רהיטים אשר מכילים שכבה נוספת ודקיקה של עץ לציפוי משלים מפני אבק ומעלים את רמת העמידות של הרהיט

גב הרהיט

ארונות, מזנונים, יחידות מידוף, ויטרינות ושידות הם רהיטים בעלי גב המופנה אל הקיר. החלק האחורי של רהיטים מסוג זה צריך להיות משויף, אחיד ומהודק באמצעות ברגים או מסמרים קטנים ולא על ידי סיכות.

רהיטים מעץ מלא

מגירות

דלתות ומגירות של ספריות, מזנונים, שידות וארונות מורכבים באופן רציף ומדויק עם שלד הרהיט והחיבורים עשויים מפלדת אל-חלד עם מנגנון של טריקה שקטה המבטיחים את רמת איכות גבוהה במיוחד.

גימור העץ

רהיטי עץ מלא איכותיים יהיו בעלי רמת גימור גבוהה כאשר חלק מתהליך זה כולל שיוף, צביעה ואטימה בעזרת חומרים שונים בהתאם לעץ והרהיט. רהיט אשר שויף בצורה נכונה יהיה חלק לגמרי, ללא בליטות או קצוות גסים של עץ לא מהוקצע.

צביעת עץ

כאשר צובעים רהיטי עץ נותנים לנימים הטבעיים של העץ להופיע כדי לשמור על המראה המיוחד שלו. כל עץ הוא שונה מן השני וכדי להגיע לתוצאות איכותיות וגבוהות יש לצבוע עם כיוון העץ ולא נגדו כדי לא ליצור חלקים ומקומות אשר בהם הצבע ייספג מהר מידי ויכתים את המקום.

איטום העץ

לאיטום של רהיטי עץ יש דרגות רבות המגיעות החל מרמת גימור מט ועד זיגוג מבריק במיוחד. לכל אדם ישנו סגנון וטעם אחר וניתן לקבל רמות שונות של גימור על ידי רכישת רהיטים בהזמנה אישית, אבל גימור באיכות טובה יהיה עבה יותר, עשיר ועמוק מאחר והייתה צביעה של מספר שכבות והוא יהיה עמיד לאורך שנים מפני בעיות של התכווצות או התנפחות.

ריהוט מעץ מלא

היתרונות בריהוט מעץ מלא

אחזקה וניקיון

רהיטים העשויים מעץ מלא נחשבים לעמידים ביותר, קלים לניקיון ובעלי תחזוקה שוטפת נוחה. כאשר מדובר ברהיטים מעץ מלא אין צורך בטיפול מיוחד במינו בעץ. כיום, קיימים תכשירים רבים ברשתות השונות המאפשרות ניקוי יעיל ומהיר בעלויות נמוכות ביותר. השימוש בתכשירים אלו מותיר את הרהיטים נקיים ואינם פוגעים בשכבת הציפוי של העץ.

עיצוב אישי

ריהוט מעץ מלא לבית או לכל חלל עיצובי אחר הוא דבר אישי אשר נבחר בקפידה לאחר מחשבה והיטב על הסביבה. כאשר מביטים ברהיטים מרחוק כולם נראים אותו הדבר אבל כאשר מתקרבים רואים את העץ המלא במלוא הדרו והשוני נגלה לעין – ממש כמו בציורי קיר מרהיבים. גם אלמנט הזמן חשוב בעיצוב האישי מאחר והיום ישנה אופנה לריהוט מסוג אחד ובעוד מספר שנים תהיה אופנה אחרת. עץ מלא מקבל אליו שינויים במשך הזמן ומעניק את האפשרות לשנות בעזרת צבע ורמת גימור רהיט לגמרי אחר.

עמידות ואיכות

רהיטים רבים מועברים מדור לדור בכדי לשמר מסורת ותרבותיות אופיינית לבתים ועדות. רהיטים מעץ מלא כמו מזנונים, כסאות עץ, ויטרינות ועוד שומרים על האיכות שלהם לאורך שנים רבות ללא פגע והם נחשבים לעמידים ביותר אם שומרים עליהם בצורה הנכונה. מלבד זאת, ישנה עדות חדה ובולטת של ריהוט בסגנון רטרו, אופנת שנות השישים ושבעים עושה את דרכה חזרה אל המאה ה – 21.. לכן, רהיטי עץ מעלים את ערכם הכספי גם בייחודיות הסנטימנטלית שלהם.

מחיר עבור תמורה

רהיטים מעץ מלא נחשבים לרהיטים אשר עלותם אינה זולה. אך, יש לקחת בחשבון את מכלול המרכיבים כמו איכות, אחזקה, עיצוב ועמידות לאורך זמן בתוך המחיר הסופי. רהיטים אשר עשויים מעץ מהונדס נוטים יותר לשנות את צורתם, להיבקע ואף להישבר מהר מה שיגרום לכם לרוץ ולרכוש עוד ועוד רהיטים בזמן קצר.

תיקונים ושינויים

יתרון נוסף ברכישת רהיטי עץ מלא הוא האפשרות לערוך תיקונים קטנים או אף שינויים מרחקי לכת בעיצוב הרהיט. רהיטים מעץ מהונדס נוטים להישבר בקלות יתרה ולעתים רחוקות ניתן לשפץ אותם כדי שיהיו שוב שמישים. רהיטים מעץ מלא עמידים בפני תיקונים ובעלי אפשרות לשיוף ושינוי מחדש לפי הצורך.