fbpx
שולחן עץ

ארונות בגדים מעץ מלא

מדוע כדאי לרכוש ארון בגדים מעץ מלא?

קטלוג ארונות >

ארון בגדים העשוי מעץ מלא ישמור על איכותו לאורך זמן, ועל אף עלותו הגבוהה ביחס לארונות המיוצרים מחומרים כמו סיבית או MDF ההשקעה הכלכלית בו בעלת יתרון נכבד בכך שישמש לאורך שנים רבות מבלי שיהיה צורך להחליפו.

ארונות בגדים מעץ מלא

ארון מעץ מלא וסוגיו

ריהוט שעשוי מעץ מלא יהיה עמיד וחזק כיוון שלוחות העץ המרכיבים אותו הם טבעיים ולא עברו עיבוד תעשייתי. אחד מהיתרונות הבולטים של ארון בגדים מעץ מלא, הוא שהמראה שלו נשמר לאורך זמן ולא נשחק ודוהה, במיוחד אם הוא מצופה לכה המעניקה לו מעטפת והגנה. יתרון נוסף הוא שארון בגדים מעץ מלא, לא יכיל חומרים המזיקים לבריאות כמו דבק המצוי ברהיטים שיוצרו מעצים מעובדים, המכילים שבבים ונסורת.

סוגי עץ רבים משמשים לייצור ריהוט בכלל וארונות בפרט, כאשר הזנים הבאים הם חמישה מתוך מגוון רחב של עצים:

1. עץ אורן נפוץ מאוד כיוון שהוא אינו יקר במיוחד ואף קל מאוד לעיצוב. חסרונו בכך שיש לו מעין “חורים” בצורה של עין במקומות שונים.

2. עץ מהגוני הוא סוג עץ מבוקש בשל גווניו האדומים, נחשב לעץ איכותי ויפהפה.

3. עץ טיק הינו עץ קשה, משמש לייצור רהיטים כבדים ויוקרתיים ועלותו גבוהה יחסית לאחרים.

4. עץ אלון מגיע בשני גוונים, נחשב לפופולרי אך מאופיין גם הוא בבעיית ה”עיניים” כמו עץ האורן.

5. עץ ארז משמש רבות בעיצוב ארונות, עץ רך יחסית שיש לו תכונה טבעית של דחיית חרקים.

ארונות מעץ מלא בהתאמה אישית

ארון בגדים בעיצוב הבית

סוגי העץ השונים, רמת דחיסותם והגוונים הרבים בהם הם קיימים, מאפשרים ייצור רהיטים מעץ מלא בעלי מראה שונה זה מזה. ניתן להתאימם לכל סגנון בעולם העיצוב ואף לשלב כמה חומרים יחד, כמו עץ מלא עם זכוכית בארון אירופאי פרובנס. ניתן לנצל תכונות טבעיות של עצים מסוימים, בכדי להעניק לארון מראה בסגנון מסוים. אפשר לראות זאת אצל עץ האגוז הכהה, שאיכותו הגבוהה מאפשרת גימור מדויק ובשל כך ניתן להכין ממנו ארונות בסגנון וינטג’, עם קישוטים להשגת מראה רטרו מיושן או כאשר ישנו רצון עבור ארון קלאסי, מודרני וחלק, אז ניתן להשתמש בעצים פשוטים ובהירים יחסית כמו עץ בוק עבור ארונות כפריים. הפרזולים והידיות בארון מעניקים נגיעה נוספת של עיצוב, וחשוב להתאים את הידית לסגנון הארון.

ארון בגדים מעץ מלא

כיצד לבחור ארון שימושי

גודל והרכב פנימי

גודל הארון והרכבו הפנימי, הגובה ומרווח אזור התלייה וכן מספר המגירות, כל אלו הם אלמנטים אשר צריכים להיות מותאמים לבגדים שיאוחסנו בו, כך שיישמרו במצבם המיטבי. כאשר מדובר בארון בגדים עבור חדר ילדים למשל, כמות המדפים והמגירות תהיה גדולה יותר שיוכלו להכיל את הבגדים הקטנטנים לפי סוגים ולא יתבזבז שטח אחסון יקר. אם הקונה הוא איש עסקים הלובש חליפות וצריך לשמור על מראה מגוהץ, ישנו צורך בארון עם אזור תלייה רחב וגבוה.

דלתות הארון

גם דלתות הארון הן פונקציה חשובה. כאשר ניתן לבחור בארונות עם דלתות הזזה, במקרים בהם גודל החדר אינו מאפשר פתיחה נוחה של דלתות רגילות. אם רוצים להציב מיטה בצמוד לארון, בחדר קטן, ארון בגדים עם דלתות הזזה יתנו מענה מעולה לחיסכון במקום. אפשר לבחור פרזולים ספציפיים בפנים הארון, אשר יסייעו לסגירה חזקה של הדלת, או לחילופין לסגירה איטית, במידה ומעוניינים למנוע פגיעה באצבעות אצל ילדים קטנים.

ארון בגדים צריך להיות פונקציונלי, ולמלא את הצרכים של מי שמשתמש בו, על כן רבים בוחרים לרכוש ארונות בהזמנה אישית ולפי הגודל המדויק והמודולריות הספציפית, שתשרת אותם בצורה הטובה ביותר בחיי היומיום.

ארונות בגדים מעץ מלא בגלריית פשוט