fbpx
שולחן עץ

שידת מגירות לחדר השינה

על פי מרי קונדו, המומחית המפורסמת בתחום הסדר והארגון, כל חדר שינה, בין אם קומפקטי ובין אם מרווח, זקוק לפריט אחסון בסיסי שיעזור לנו לחסוך זמן ולשמור על שגרה בריאה ואפקטיבית – שידת מגירות. זהו רהיט שמיועד לסידור ושמירה על הבגדים, האקססוריז, התכשיטים והחפצים השימושיים ולעיתים יש לו גם תפקידים נוספים: כאשר מניחים עליו מראה, הוא הופך להיות שידת טואלט, ואם משתמשים במשטח העליון שלו להצבת תמונות, עציצים או חפצי נוי ואמנות, הוא הופך לאלמנט דקורטיבי חשוב בקונספט העיצובי של החלל.

קטלוג שידות מגירות בגלריית פשוט >

שידת מגירות לחדר השינה

מהי שידת מגירות?

ובכן, מדובר ברהיט נמוך, מלבני או מרובה, העשוי בדרך כלל מעץ, אך לפעמים גם ממתכת, פורמייקה או פלסטיק, אשר כולל בתוכו מדפים ומגירות ומאובזר בדלתות נפתחות או דלתות הזזה. פרט טריוויה מעניין: שידות הומצאו כבר במאה ה-16, אך שימשו דווקא לצורך בישול ומוקמו במטבחים.

בעבר, שידות מגירות יוקרתיות היו מעוטרות בשלל אלמנטים דקורטיביים, עם חריטות וגילופים אמנותיים. כיום ניתן לרכוש או להזמין שידת מגירות בכל סגנון אפשרי – קלסי, כפרי, רטרו או ויטנג’, תעשייתי והייטק, במרקם חלק או צבוע, עם כיסוי טבעי, לקה או אפוקסי. בשונה מהעבר, הערך של שידת מגירה מודרנית נמדד לא רק לפי המראה העשיר עם שפע של דקורציה, אלא גם ובעיקר על פי הפונקציונליות, החוזק והעמידות. לכן גם בימינו, למרות מגוון רב של חומרי הגלם האפשריים, רוב שידת מגירות לחדר שינה בנויות מעץ (בדרך כלל מלא) עם ידיות ממתכת.

שידת מגירות

כיצד לבחור שידת מגירות לחדר שינה?

הטרנדים המודרניים אינם מחייבים שמירה על אחידות בפריטי הרהיט, בסגנונות מסוימים, כמו בוהו שיק, אף מקובל לערבב בין רהיטים השונים במראה באופן מכוון. יחד עם זאת, כדי לשמור על מראה הרמוני ומאוזן בחדר שינה, מומלץ לבחור שידת מגירות מעוצבת בסגנון שמשתלב היטב באווירה העיצובית של החלל. כך למשל, בחדר שינה שמעוצב בקו טבעי, בפלטת צבעים בהירה ורכה, מומלץ למקם שידת מגירות קלילה, מעץ טבעי בהיר, במראה פשוט וחלק. לעומת זאת, בחדר שינה בסגנון קלאסי מסורתי אפשר להציב שידת מגירות מאסיבית, שידות עץ מלא בגוונים כהים, עם גילופים מורכבים.

אך הפרמטר החשוב ביותר שאותו יש לקחת בחשבון בבחירת שידת מגירות לחדר שינה הינו הגודל. על פניו, ככל שהרהיט יהיה רחב יותר ויכלול שטח אחסון גדול יותר, כך השימוש בו יהיה יעיל יותר. ואומנם, כדאי להתייחס לפרופורציות של החלל; אם המרחב הפיזי של חדר השינה קטן או צפוף, שידת מגירות גדולה מדי תיווצר בו תחושה של עומס ותמנע אפשרות לנוע ללא הפרעות. כמו כן, מומלץ לחשב מראש את כמות הבגדים והחפצים שתרצו לאחסן בשידת מגירות. אם רוב הבגדים שלכם תלויים בארון או מונחים על מדפים בחדר ארונות, שידת מגירות תשמש אתכם בעיקר לאחסון לבוש תחתון וגרביים. אם לעומת זאת, שידת המגירות שלכם מיועדת לאחסון מכנסיים, חולצות מקופלות ושלל בגדים נוספים שאינם דורשים תליה, תצטרכו לפנות עבורה מקום רב.