fbpx
שולחן עץ

שידת מגירות מעוצבת

שידות עץ בעיצוב הבית אז והיום 

שידות עץ מלא הן רהיט בסיסי שלא ניתן לאבזר בית בלעדיו. יש להן נוכחות מוחשית בחלל הבית והן תופסות את העין של כל אורח. לא משנה באיזה חדר היא מוצבת ומהו השימוש הייחודי שלה במשק הבית, השידה חיונית לעיצוב אטרקטיבי של סביבת המגורים. זו הסיבה לכך שהן מגיעות במגוון רחב מאוד של סגנונות ועיצובים, מתוך הבנת החשיבות שלהן בנראות הבית.

בעבר שימשו שידות העץ בעיקר למטרות פרקטיות, כמו אחסון פריטים יומיומיים שצריכים להיות בהישג יד, אבל כיום נוסף להן ממד דקורטיבי מיוחד. הן נחשבות למרכיב חובה בכל חדר שינה המכבד את עצמו וגם פופולריות למדי בסלונים, אך יש להן מקום מכובד גם במטבחים, בסביבות עבודה ובחדרי ילדים. למרות שארונות רבים מיוצרים כיום עם מגירות מובנות, שידת עץ מלא העומדת בפני עצמה יכולה להשרות רוגע ולשדר טבעיות כפרית. גם מי שאוהב את העיצוב המודרני, עשוי למצוא בשידת העץ תוספת מיוחדת של נגיעת ענתיקה וכך ליצור שילוב מרענן של קידמה ושמרנות.

קטלוג שידות>

שידת מגירות מעוצבת

קיצור תולדותיה של השידה

השידה היא למעשה מערכת של מגירות ותאי אחסון המונחים זה על גבי זה. המילה ‘שידה’ מופיעה כבר בתנ”ך כפריט ריהוט ששימש את שלמה המלך ולאחר מכן גם בספרות המשנה והתלמוד. אולם, השידות היהודיות היו למעשה תיבות פשוטות והשם שלהן הושאל בשלב מאוחר לעברית המתחדשת.

השידות המוכרות לנו החלו להופיע באנגליה של המאה השש-עשרה. הן עוצבו כמספר מגירות המונחות זו על זו מעל בסיס של רגליים גבוהות ושימשו בעיקר לארגון מנות לקראת הגשתן לשולחן. בהמשך נוסף להן הגב האייקוני העשוי עץ מלא, שעודד את האצילים האירופאים להציג על השידה כלים יפים. השידה תפסה מקום מרכזי עד כדי כך שבתרבות הצרפתית היא מקובל שמספר המדפים בשידה מסמן את מעמדו של הבעלים. במאה השמונה-עשרה התפשטו השידות מבתי אצילים למשקי הבית הפשוטים יותר. כאשר חצו השידות את האוקיינוס והגיעו לאמריקה, הייעוד שלהן הוסב לצורכי ביגוד ומוצרי יופי.

שידות בעידן המודרני

בימינו, העולם העיצובי של שידות העץ מוצף במגוון של סגנונות וניואנסים. ניתן להזמין שידות בהתאמה אישית לבחור את הגדלים והמידות, את מספר המגירות והמדפים, לקבוע את מספר הדלתות והעיצוב שלהן או לוותר עליהן לחלוטין, לצרף ארון אחסון רחב ממדים, להחליף את הסוג והגודל של הידיות, לבחור את סוג העץ ואופי הגימור ואפילו ליצור חלק עליון נפתח. חשוב להקדיש תשומת לב לכל ההיבטים השונים של השידה כדי להבטיח שהיא תשרת בהצלחה את המטרה הייחודית שמייעדים לה.

בבתים שונים, השידות עשויות לשמש מגוון של ייעודים. שידת העץ המלא יכולה להשתלב במטבח כמקום אחסון נוסף, להתמקם במרכז הסלון כבסיס למסך הטלוויזיה ואף להסתתר תחת השולחן בחדר העבודה כדי להכיל כלי כתיבה ומסמכים חשובים. ניתן להציב אותה בחדר השינה כדי לשרת מנורת שולחן וספר קריאה או כדי לשאת אגרטל פרחים ואוסף תמונות משפחתיות. למעשה, השידה משמשת גם כפריט עיצובי בפני עצמה וגם כמצע לרכיבים דקורטיביים מגוונים שאפשר להניח על גבה. היא מציעה שילוב מנצח בין נראות לשימושיות.

שידת מגירות