fbpx
שולחן עץ

ארונות אמבטיה מעץ מלא

לקטלוג ארונות האמבטיה בגלריית פשוט >

האורחים לא רואים אותו לרוב ודיירי הבית פוגשים אותו בסיטואציות הפרטיות ביותר, אחד על אחד, כמו בסיפור אהבה. הוא תמיד מחכה לכם שם, שומר על החפצים האינטימיים. מה מיוחד בפרט הרהיט הזה ששמו ארון אמבטיה או שידת אמבטיה (לבחירתכם) ולמה ארונות מעץ מלא הם האפשרות הטובה יותר עבור חדרי הרחצה?

​מדוע לא כל שידה מתאימה לתפקיד ארון אמבטיה?

חדרי רחצה מוגדרים כמקום מיוחד בבית מכמה בחינות. כל דבר שתרצו לעשות בחדר הרחצה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה ולגרום לזהירות יתר בקבלת ההחלטות. נוכחות של המים והלחות בחדרים הרטובים היא הסיבה לכך שקיימים תקנים ודרישות מיוחדות ומחמירות לגבי כל דבר כמעט בתהליך הבניה או השיפוץ, והדבר אינו פוסח גם על תחום הריהוט לחדרי אמבטיה. כפי שלא תוכלו לרצף את החדרים הרטובים בכל סוג ריצוף, אלא כזה שמעניק הגנה נגד החלקה ותצטרכו להתקין שקעים, נורות ומכשירי חשמל מוגני מים, כך גם לא תוכלו לעשות שימוש בחלק גדול מפרטי הריהוט בחדרים הרטובים מהסיבה הפשוטה – המים והלחות הכבדה בתוספת הפרשי הטמפרטורות פשוט יהרסו לכם את הרהיטים הלא מתאימים תוך זמן קצר.

ארונות אמבטיה מעץ מלא

עץ מלא בחדרים הרטובים

נקודה מעניינת למחשבה – העץ נועד להיות חשוף למים ואף לספוג את המים מהאדמה ולהוליך דרך הגזע לענפים ועלים. במהלך ההיסטוריה האנושית בעולם נעשה שימוש נרחב בכלי שייט עשויים מעץ אשר שימש כחומר מרכזי אם לא היחיד בכל הקשור להפלגות. אז איך זה שאנחנו חוששים משימוש בעץ כחומר גלם בחדרים הרטובים?

המגע עצמו של העץ עם המים אינו מהווה בעיה. הצרות מתחילות כאשר המים או הלחות נשארים בתוך החומר לאורך זמן ובשילוב עם הטמפרטורות  הגבוהות ואולי גם כמה פטריות שחוגגות על העניין, יוצרים תהליך הרסני של ריקבון. אז העץ מתמלא בכתמים כהים לא אסתטיים ומתחיל להיהרס.

קיימים המון פתרונות אשר יכולים להבטיח את שלומו של ארון האמבטיה בחדרים הרטובים. הכל תלוי במקצועיות היצרן, תשומת הלב שהוא מקדיש לאיטום ובידוד של לוחות העץ, סוגי הלקה, הצבע והציפויים שהוא עושה בהם שימוש וגם תכנון נכון של מבנה הארון שיטיב עמו בסביבה הלחה של חדר הרחצה ויצור חיבורים איכותיים עם הכיור והברז.

וכמובן נתיחס גם לשאלת השאלות: למה עץ מלא? באופן עקרוני לוחות העץ התעשייתי יכולים גם הם לשמש לרהיט לחדרים הרטובים, ואילו לא כולם. כך למשל ארונות אמבטיה לא מקובל לעשות מלוחות סיבית שהיא למעשה תערובת של נסורת עץ עם דבק, כיוון שסיבית אינה עמידה ללחות, היא סופגת אותה ומתנפחת. ארונות אמבטיה מעץ סנדוויץ יכולים לבוא בחשבון, אולם יש לבחור את סוג הסנדוויץ כדי שיתאים לסביבה הרטובה ויהיה עמיד מספיק ולהקפיד עוד יותר על על כל נושא האטום.

העץ המלא הוא חומר הגלם האופטימלי עבור ארונות האמבטיה גם בזכות עמידותו למים, שריטות ועומסים וגם בגלל מראהו אצילי והקלאסי שאינו חולף מהאפנה לעולם.

ישנם סוגי עצים שמתמודדים עם מים טוב יותר מאחרים. אלה לרוב עצים אשר מלאים יותר בשמנים הטבעיים שלהם אשר דוחים את כניסת הלחות ולא מאפשרים לה להיספג פנימה. כך למשל עץ טיק שהוא חומר גלם מצוין ועמיד מאוד עד כדי כך שבמקרים מסוימים אין אף צורך לצפות אותו בלקה גם בסביבה הרטובה. רהיטים מעץ טיק נחשבים לאיכותיים במיוחד מחזיקים מעמד שנים ארוכות, עוברים מדור לדור ונושאים ערך מיוחד עבור כל המשפחה.

ההיבט הפרקטי

לארון אמבטיה מספר פונקציות. לרוב הוא משמש קודם כל כבסיס להצבת הכיור והברז. וכאן תצטרכו לעשות את ההחלטה הגדולה הראשונה. האם תרצו לשלב בו כיור שקוע שהשפה שלו מתישרת עם המשטח העליון של הארון או להניח את הכיור על גבי ארון האמבטיה. האופציה השניה נכנסה כטרנד לפני מספר שנים ונראה שהיא נשארת בסביבה לתקופה ארוכה. יש משהו מיוחד במראה הגולמי והחשוף של הכיור המונח שאפשר להתרשם גם מעיצובו החיצוני, במיוחד כאשר הוא נמצא על גבי שידת עץ מלא. לא פלא שיותר ויותר אנשים בוחרים להציב בחדר הרחצה שידת כיור מונח כפרית, קלאסית או מעוצבת בסגנון של פעם.

הנושא החשוב השני הוא הפונקציה של אחסון. תחשבו מה אתם שמים בארון אמבטיה לפני שאתם קובעים את מבנה המגירות והדלתות שלו. האם יש בחדר האמבטיה ארון תרופות נוסף? האם מעבר לתכשירי טואלטיקה והתמרוקים אתם מתכננים לאחסן בתוך השידה מגבות גדולות או קטנות, מייבש שיער או למשל חבילה של נייר טואלט שתופסת המון מקום. תעשו רשימה של פריטים אותם אתם מעוניינים לשמור בתוך הארון החדש שאתם מתכננים ורק אז תגשו להחלטות לגבי גודל ואופן הפתיחה של המגירות והדלתות וכמות המדפים.

גובה ארון האמבטיה

גובה השידה שלכם בחדר הרחצה יהיה תלוי בשני גורמים: אופן שילוב הכיור וגובה המשתמש שהוא נתון להעדפות של המזמין. נושא הכיור משפיע על גובה השידה וגם המבנה שלה בצורה משמעותית. ההמלצה העקרונית למשתמשים בגובה ממוצע היא שפני שטח הארון יהיו בגובה של כ-90 ס”מ מהרצפה. זה נכון לארונת עם כיורים שקועים. כיורים מונחים הם למעשה אלה שקובעים את היציבה שלנו בעת שטיפת הידיים ולכן יש צורך להנמיך את גובה הארון כך ששולי הכיור יהיו בגובה של 90 ס”מ. למעשה שידות כיור מונח בדרך כלל נמוכות בכ 10-15 ס”מ בהתאם לגובה הכיור.