שולחן עץ

כיורים מונחים מאבן

כיורים מונחים מאבן בסגנון סלעי, מבריק וטבעי לעיצוב חדר האמבטיה ובהתאמה אישית לשידות.

כיורים קלאסיים שנמצאים במטבחים ובחדרי האמבטיה מקבלים טוויסט חדש ומרענן עם בואם של כיורים מונחים מאבן על גבי המשטחים. החללים הללו מאובזרים באלמנטים רבים כמו שידות, מראות וארונות בדקורציות שונות, אבל כיום ניתן להכניס אלמנט עיצובי נוסף המוסיף עוד אפשרויות ייחודיות לעיצוב חדרי האמבטיה והמטבחים – כיור מונח מאבן.

תפקידם של כיורים בעבר היה פונקציונאלי לגמרי – היה זה כלי אשר שימש לניקיון ושטיפה ובדרך כלל הגיע שקוע אל תוך בסיס המשטח בצבעים של לבן או שמנת. עם השנים הוכנסו צבעים נוספים וטקסטורות חדשות אל הכיורים אך החידוש האמיתי החל לא מזמן עם בואם של כיורים מונחים מאבן שנכנסו בשלל מרהיב של צורות, צבעים וסגנונות אל שידות האמבטיה והמטבח ואף אל החצרות והגינות.

כיורים מונחים מאבן הפכו מכלי רגיל ופשוט בחדרי האמבטיה אל אביזר עיצובי נוסף שמוסיף וקובע את הטון הכללי ומשלים את המראה המושלם של החלל. הכיורים הללו באים בשלל של אפשרויות החל מסגנון קלאסי עגול, לבן, מבריק ועד לסגנון ייחודי של סלע, שיש בצורות גיאומטריות שונות ומעניינות כמו אובליות למחצה, מלבניות, מעוגלות ועוד.

מאפיינים ייחודיים לכיורים מונחים מאבן

כיורים מונחים אינם שקועים או חצי שקועים בתוך המשטח והמראה שלהם הוא כשל קערה הבולטת מעל פני השטח. מאחר והם בולטים לעין גם העיצוב שלהם חיוני ביותר עבור החלל שבו הם נמצאים.

כיורים מונחים מאבן

שילוב חומרים

אחד היתרונות הגדולים ביותר שיש לכיורים מונחים מאבן היא היכולת לשלב בין שני חומרים שונים לחלוטין בחלל אחד כמו עץ מהגוני בגוון בהיר עם כיור מונח מאבן בצבע אפור כהה. הקונטרסט הזה בין שני החומרים יוצר ניגודיות מופלאה ומעניק אווירה ייחודית ונוצצת לחדר האמבטיה.

מקטן אל גדול

גודלם של כיורים מונחים מאבן בהחלט תלוי בגודלו של חדר האמבטיה או כל חלל אחר אשר מניחים אותם. בעבר, כיורים אלו הגיעו בגדלים קטנים והיו מותאמים לחדרי שירותים של אורחים או ביחידות הורים. אולם, כיום ישנם גדלים שונים של כיורים המאפשרים להכניס אותם אל חללים שונים כמו מטבח, חדר אמבטיה רחב ידיים ולמטבח עומד בגינות. הגודל של הכיורים הוא מאפיין נוסף המבליט אותם והופך אותם לנקודת המרכז בחדר.

התקנה על גבי משטח

מאפיין נוסף אשר קיים בכיורים מונחים מאבן הוא שהכיור מגיע כיחידה נפרדת לגמרי מן השידה או מיחידת ארונות אשר נבחרו עבור החדר. ניתן להניח את הכיור כמעט על כל משטח עץ המיועד עבור שידות לאמבטיה מבלי לחשוש כי תהיה פגיעה בעץ או בכיור. ההתקנה של הכיור נוחה ודורשת כיוון נכון של מיקום הברז הנלווה ולצנרת חדר האמבטיה.

תחזוקה וניקיון

כיור מונח מאבן קל לניקיון ואיכותו נשמרת לאורך זמן רב אם מטפלים בו בצורה נאותה ונכונה. הנקודה הכי חשובה לטיפול בעת הניקיון היא נקודת החיבור שבין הכיור לבין המשטח שעליו הוא מונח. מקום זה נוטה לצבור יותר לכלוך מכל מקום אחר ולכן יש לתת תשומת לב יתרה לחיבורים וזאת במטרה לתחזק נכון את הכיור והמשטח לשנים רבות. כיורים מונחים מאבן עם זיגוג פנימי הם בעלי מעטפת עמידה יותר ומומלץ להזמין כיורים אלו עבור חדרי אמבטיה.