שולחן עץ

שידות לאמבטיה

שידות לחדר האמבטיה בעיצובים מרהיבים, מגוון של אפשרויות בהתאמה אישית.

קטלוג שידות אמבטיה >

בזכות השימוש היומיומי בחדר האמבטיה, זהו אחד החדרים בהם אנחנו מבלים את הזמן הרב ביותר בחיינו. לא פלא שיש רצון לגרום לזמן ולהשהות בו להיות מהנה ומרגיעה. אחד המאפיינים התורמים לאווירה באופן משמעותי ביותר הם הרהיטים בחדר האמבטיה; שידות, ארונות, יחידות מידוף ומראות בהם יש את האפשרות לבטא את הסגנון האישי שלנו. אך כיצד בוחרים שידות אמבטיה? מהם החומרים המומלצים? מה עדיף, שידה עומדת או תלויה? כיצד קובעים את גודל השידה? חילקנו את השיקולים בבחירה נכונה של שידה לשיקולים פרקטיים ועיצוביים.

שידות אמבטיה

הפן העיצובי

רהיטי חדר האמבטיה צריכים לשקף את ההעדפות האישיות שלנו. לכן, כדאי לבחור בחומרים ובעיצובים שיגרמו לנו להרגיש שלווים ובטוחים. בעוד שניתן לבחור בחומרים סינטטיים כגון פורמייקה או אפוקסי, הבחירה הטבעית והברורה היא שידות מעץ.

הסגנון הכפרי

חדר האמבטיה אליו אנו נכנסים מספר פעמים ביום, צריך להיות מקום לרוגע, שלווה ונינוחות. אווירה של טיפוח ותחושה טובה עולה כאשר או מרגישים חופשיים וטבעיים במרחב בו אנו נתונים ולתחושות אלו תורם הסגנון הכפרי. הסגנון הכפרי לחדרי אמבטיה הוא אחד מהסגנונות המובילים בעיצוב החדר, והוא כולל רהיטי עץ וצבעיים טבעיים ובהירים. רהיטי העץ המקיפים את האדם בחדר האמבטיה מתקשרים במוחו לאסוציאציות של טבע ומכאן לתחושה של חופש ונינוחות.

שידת עץ לחדר אמבטיה

האם עץ מתאים לחדר האמבטיה?

במשך זמן רב דבקה התפיסה לפיה רהיטי עץ לא שייכים לחדר האמבטיה. המחשבה מאחורי תפיסה זו היא שעץ ניזוק ממים ונוטה להתנפח ולהישחק. אך למעשה, רק סוגים מסוימים של עץ מגיבים למים בצורה כזאת, ולעומתם ישנן שידות מעץ מלא אשר בנויות מסוגי עץ עמידים למים וכאלה שנשמרים טוב גם בתנאי לחות. אחד מסוגי העצים שמתאימים בדיוק כריהוט אמבטיה הוא עץ טיק, שבעבר שימש לבניית סירות ובימים אלו נעשה בו שימוש רחב בתעשיית ריהוט הגן. עץ טיק הוא חזק ושומני ואינו סופג מים.

שידות כיור

הפן הפרקטי

בעוד היינו מייחלים לבניית חדר האמבטיה של חלומותינו ללא העיסוק במשאבים או מוגבלויות, בכל זאת ישנם מאפיינים שיש להתחשב בהם בעיצוב חדר האמבטיה ובחירת הריהוט. לפני בחירת השידה יש למדוד את החדר גודל החדר ואת המרחב הפנוי על הקירות והרצפה. צריך להבין היכן ממוקמת הצנרת, ואם יש נקודות חשמל, כדאי לדעת גם את מיקום הכבלים בקירות. יש לקחת בחשבון את הצורך באחסון ואת השימושים בחדר למשל, רהיטי אמבטיה ביחידת הורים ממלאים צרכים שונים מאשר הרהיטים בחדר אמבטיה ראשי. קל יותר לרכוש ריהוט לאמבטיה כשאתם מודעים לצרכים ולמוגבלויות שלכם ושל החדר.

גודל השידה

גודל השידה יהיה תלוי בשני מאפיינים: גודל החדר והמרחב בו ומידת הצורך באחסון. אם החדר צפוף יחסית יש לקחת זאת בחשבון בחירת גודל השידה. כדאי לוודא שיש מספיק מרחב בשביל לפתוח את ארון השידה ו/או את המגירות שבו בצורה נוחה ומלאה. מידת האחסון גם משפיעה כמובן על גודל השידה, מעבר למספר הפריטים שברצונכם לאכסן, הגודל שלהם משפיע על הנפח הרצוי לארון האמבטיה.

שידות כיור מעץ מלא

עומדת או תלויה

לרוב הבחירה בין שידה עומדת או תלויה מסתכמת בשיקולים עיצוביים, אך יש להחלטה זו גם פן פרקטי חשוב. שידה עומדת מאפשרת יותר מקום אחסון ובטוחה יותר במידה ויש רצון לאחסן פריטים במשקל כבד יחסית, לעומתה שידה תלויה נוחה יותר כשמדובר בניקיון והיא תופסת פחות מקום מה שהופך אותה לאידיאלית כשמדובר בחללים קטנים יחסית. הכנסת אמנטים משלימים לחדר האמבטיה כגון מראות ושטיחים תיתכן גם אם השידה עומדת או תלויה.

הכיור

כמובן בכל בדיקה של שידה יש לקחת בחשבון את גודל הכיור, האם הוא מונח או שקוע וגם את הסיפון מתחתיו ואת הנפח שהוא לוקח בארון.