fbpx
שולחן עץ

שולחנות עבודה מעץ

שולחן מחשב, שולחן כתיבה עם מגירות או סקרטר קטן – לא משנה מה תפקידו של שולחן העבודה שלכם, מה שחשוב זה ממה הוא עשוי. למה שולחנות עבודה מעץ הם הבחירה המועדפת במרבית המקרים?

קטלוג שולחנות עבודה >

מרחב העבודה של המאה ה-21 מזמן עזב את המשרד והצטרף לבתים רבים. כיום, אי אפשר להשאיר את רהיטי המשרד להחלטותיהם של המעסיקים, במיוחד כשמספר העסקים הקטנים והעובדים מהבית עולה. לכן הצורך בשולחן עבודה איכותי, עמיד ואסתטי הולך וגדל. אנשים מחפשים כיום שולחנות עבודה מעוצבים שישתלבו בעיצוב הבית וישמשו אותם לאורך שנים רבות.

כחלק מהמגוון העיצובי שוק הרהיטים מציע מספר חומרים בבניית שולחנות ושולחנות עבודה בפרט. רשתות השיווק מלאות בשולחנות זכוכית, אבן, סוגי מתכות, חומרים סינטטיים שבסיסם בפלסטיק או בשילוב של פלסטיק ועץ, וכמובן העץ בכל קשת האיכויות שלו, החל מלוחות סיבית תעשייתיים וזולים ועד משטחי עץ מלא מסיביים. העץ תמיד היה החומר הנפוץ ביותר לשימוש כאשר מדובר בריהוט כיוון שהוא החומר הזמין ביותר לאדם בצורתו הטבעית. ייצור של שולחנות עץ הוא עדיין הנפוץ ביותר אפילו בימים שלנו ויש לכך סיבות.

שולחנות עבודה מעץ

יתרונותיו של העץ

לעץ יש יתרונות רבים. כיוון שהוא משמש אותנו במשך עשרות ואף מאות שנים בבניה ככלל ושל ריהוט בפרט. לאדם יצא לחקור את העץ ותכונותיו ולהבין כיצד ניתן להשתמש בו באופן האידיאלי, כך שכל החוזקות שלו יבואו ליידי ביטוי. לרוב עץ טוב יותר בשימוש בריהוט פנימי כיוון שהוא נוטה להישחק מהר יותר בחשיפה למים או לאור השמש, ואילו שימוש בעץ מלא מסוגים מסוימים מתאים גם לריהוט חוץ ורהיטים המיועדים לחדרים הרטובים שבבית.

עץ הוא חומר שמשלב תכונות של גמישות ורכות מצד אחד עם חוזק מהצד השני, בניגוד לזכוכית השבירה או לאבן והברזל הקשיחים. שולחנות עץ הם הפתרון הטוב ביותר אשר נותן מענה לכל הצרכים אותם רהיט זה צריך למלא. העץ מכיל את השחיקה היומיומית למשך שנים, בין אם מדובר בשריטות וחבטות או באבק ולכלוך, עץ הוא אחד החומרים שיותר קל לנקות וצורתו וצבעיו נוטים להסתיר פרטים קטנים כמו שטירות או סדקים. במידה והשולחן עשוי מעץ מלא לוקח לו אפילו עוד יותר זמן להישחק כיוון שהחומר ממנו עשוי איכותי יותר ועמיד יותר.

עיצוב שולחנות עץ

גם הפן העיצובי של השימוש בעץ יוצר הזדמנויות מיוחדות של מגוון מרקמים, גימורים וצבעים. ממש כמו שכל אדם שונה מאדם אחר, כל עץ יוצר מבנה סיבית המיוחד לו. לכן אם למשל תחליטו לרכוש שולחנות כתיבה מעץ מלא כל שולחן יהיה מיוחד במינו, בעל טקסטורה שונה שאין עוד כמוה ובעיצוב מיוחד; קלאסי, כפרי, רטרו או מודרני בקווים נקיים.

גימורי העץ השונים הם תחום רחב בפני עצמו. ציפויים של פורמייקה, פורניר (ויניר), מלמין או ציפוי שלייפלק המוכר גם כאפוקסי מחפים למעשה את שטח הפנים של העץ ויכולים ליצור אינספור אפשרויות של צבעים ומרקמים לבחירתכם. מי שבוחר להציב בחדר העבודה שלו שולחן עבודה מעץ מלא יוכל ליהנות ממראו הטבעי של העץ בנגיעות קלות של שינוי הגוון באמצעות שמנים מיוחדים שגם שומרים עליו או לחלופין לבחור במגוון צבעי עץ אטומים.

טכניקות מיוחדות של צביעה וגימורי עץ הפכו היום לפופולריות ומככבות בטרנדים של עיצוב פנים וריהוט. כך למשל עץ אלון מחומצן היוצר מראה כהה ועמוק הפך ללהיט בתקופה האחרונה. שיטות שונות של הקניית מראה מיושן של וינטאג’ וגימורי ווש האהובים משתכללים כל הזמן ופותחים עולמות עיצוב מופלאים.

שולחן עבודה מעץ משתלב עם הרצון שלנו לשלב בין מרחב עבודה לבית מבחינת סגנון ועיצוב כיוון שמביא את הפן היותר רך וחמים לתוך סביבת העבודה, שבמשרד תהיה יותר קרה לרוב. שולחן העובדה שלנו או סקרטר יכול להיות משולב בכל מקום בבית ולהתאים לרהיטים האחרים במובנים של צבע, סגנון עיצוב וגודל ובכך להשלים מבחינה עיצובית את החדר והמראה הכללי של הבית.

במובן הרוחני יותר שולחנות עבודה מעץ נותן לנו תחושה של טבעיות וחום. המגע שלו מרגיש לנו נעים ומזמין ועצם הנוכחות של רהיטי עץ בבית או במשרד יוצרת בנו תחושה של איזון והרמוניה פנימית.

שולחנות עבודה בהתאמה אישית

כאשר מתכננים את אזור העבודה עולים על הפרק צרכים שונים של אופי העיסוק והעדפות אישיות של הרגלים ונוחות. איפה תרצו את המגירות? באיזה גודל וכמה? מה גובה השולחן שמתאים לגובה ואופן הישיבה שאתם מעדיפים? פינתי או לא? כמה מסכי מחשב יש לכם על השולחן ומה רוחב השולחן האופטימלי שיכיל את המקלדת, אזור הכתיבה והמסך? האם אתם טיפוס של שולחן נקי או רגילים לעבוד בסביבה היצירתית של ערמות ניירת, תמונות משפחה ופריטים אחרים? אחרי כל השאלות ששאלנו יש לבדוק, כיצד ניתן לתת להן את המענה ההולם במסגרת החלל הנתון בחדר בצורה הטובה ביותר, כך שגם ישתלב עיצובית בחדר?

לעתים קרובות שולחנות עבודה סטנדרטיים אשר נמכרים בחנות אינם פותרים את הכל ואז מתחילות הפשרות. זו היא הסיבה הראשונה שבגללה רבים בוחרים לבנות שולחן עבודה בהתאמה אישית, לפי מידה והעיצוב שלכם. שולחנות בהזמנה אישית מיוצרים בעבודת יד בקפידה ואהבה שאף מכונה תעשייתית לא יודעת להעניק לרהיט.