שולחן עץ

שולחנות אוכל מעץ

שולחן אוכל הוא הסמל המשפחתי – הרהיט שמאחד סביבו ומעצב את המקום שבו יחד עם האוכל מקבלים אהבה.

שולחנות אוכל בגלריית פשוט >

המפגש המשפחתי או החברי בפינת האוכל מהווה בסיס לתפקוד הבית, גם בהיבט הפרקטי וגם במובן התפיסתי. זה המקום שבו אנחנו נפגשים, ולא כדי לבהות במסך הטלוויזיה, אלא כדי לראות אחד את השני ולדבר סביב האורחה. עיצוב פינת האוכל הוא כלי מרכזי אשר מאפשר לנו להפוך את הרגעים החשובים של האיחוד לחוויה נעימה, נוחה ומזינה לא רק באוכל, אלא גם באנרגיות טובות.

שולחנות אוכל מעץ

שולחנות אוכל משחר ההיסטוריה

הפריטים הראשונים שניתן להתייחס אליהם כאל שולחנות היו בשימוש במצריים העתיקה. אלה היו בסך הכל פלטפורמות מאבן ששימשו להנחת חפצים כדי לא לשים אותם על הרצפה, הגשת אוכל ושתייה או כלוח משחק. גם בסין העתיקה נמצאו עדויות לשולחנות שנועדו לעבודות ציור או כתיבה. ביוון העתיקה ניתן לראות שימוש נרחב יותר של שולחנות אוכל מלבניים שהיו עשויים משיש, עץ או מתכת, לעתים עם עיטורי רגליים עשירים. בהמשך התפתחו שולחנות מרובעים גדולים יותר אשר היו בנויים מפלטה עליונה ורגליים תומכות. הרומאים העתיקים הביאו לעולם את השולחן העגול – Mensa Lunata.

במהלך ימי הביניים במזרח האימפריה הרומית היו משתמשים בשולחנות עץ או מתכת עם ארבע רגליים שלעתים קרובות היו מחוברות בצורת X. שולחנות אוכל היו גדולים ולרוב עגולים או אובליים. מערב אירופה של ימי הביניים כידוע סבלה ממלחמות רבות. כחלק מהצורך בשולחנות אוכל ניידים ופשוטים לאחסון הפך השולחן עם רגלי חמור לרהיט המועדף והנפוץ בתקופה זו שאפר פירוק, קיפול והרכבה מחדש תוך זמן קצר וגם לא תפס מקום רב לאחר פירוק.

כל עניין של התכנון של פינות אוכל מפוארות שנועדו לקבלות פנים רשמיות או משתה התפתח במאה ה-17 והביא לעיצובים חדשים יוקרתיים של שולחנות אוכל ארוכים ורחבים במיוחד.

שולחן אוכל אובלי בסגנון של פעם שולחן אוכל עם גילופי עץ

 כיום הנושא של בחירת שולחן אוכל אופטימלי לבית מעסיק כל משפחה בשלב מסוים של החיים. התאמה מושלמת לחלל פינת האוכל, מענה לדרישות הפונקציונליות של חיי המשפחה, נוחות ומראה השולחן – אלה הן הסוגיות שעולות ובסופו של דבר קובעות איזה שולחן אוכל נבחר.

פינת אוכל מעוצבת – מה הלוק הנכון?

בעולם האפשרויות האינסופיות של בחירות הקונספט של פינת האוכל קל מאוד ללכת לאיבוד. מה המראה שמתאים ביותר לבית לכם ולאופי הדיירים שלו – קלאסי, כפרי, מודרני, בסגנון עתיק, רטרו, וינטאג’… ? דפדפו במגזינים, גלשו באתרי אינטרנט של עיצוב פנים ונסו קודם כל לקבל השראות מגוונות ולהבין מה מדבר אל לבכם. תחשבו על הבית שלכם, הביטו מסביב, תנסו להבין ולהתחבר לחומרים וצבעים של החללים הסמוכים של המטבח או הסלון ולחשבו כיצד ניתן להמשיך את הקו העיצובי שלהם גם בפינת האוכל וגם להעצים אותו. או שאולי להפך, תחליטו ליצור ניגודיות וללכת דווקא על חומרים שונים, ליצור קונטרסט בצבעוניות ולשלב סגנון אחר לגמרי בפינת האוכל.

מה שלא תחליטו, לכו עם זה עד הסוף וחשבו על הפרטים הקטנים של מבנה השולחן, צורתו, מיקום הרגליים, האם הוא יהיה מסיבי או קל, צבעוני או גולמי, מלא עיטורים עליזים או שקט ושמרני, מאיזה חומרים יהיה עשוי וכיצד ישתלב עם הכיסאות.

שולחן אוכל עץ מלא פינת אוכל מעץ מלא

שולחן עץ מלא – הרמוניה אמתית

 אם אמרתם חיבור משפחתי, חמימות ואהבה כשחשבתם על שולחן האוכל שלכם, נראה שתבחרו בשולחן אוכל מעץ. ואם כבר עץ, אז עץ מלא שמביא איתו ערך אמתי לבית, איכות ועמידות לאורך זמן. יש משהו מאוד אצילי במראה של העץ המלא. החיבור אל הטבע מעניק תחושה של הרמוניה פנימית עמוקה.

שולחן אוכל מעץ מלא משתלב בקלות עם רהיטים מסוגים וסגנונות שונים, גם אם במבט הראשון נראה שכביכול אין שום קשר. עץ חיי בשלום עם כל החומרים וניתן לשלבו עם זכוכית, מתכת ואף אבן בקלות ובהצלחה. גם אם תחליטו בעתיד לשנות את עיצוב הבית, רוב הסיכויים שתחליטו לשמור על רהיטי עץ מלא גם בעיצוב החדש כי הם פשוט נראים טוב עם הכל.

שולחן עץ עגול שולחן אוכל עגול

החלטה על צורתו של השולחן

בנוסף לבחירת העיצוב והחומרים תצטרכו להתלבט לגבי צורתו של שולחן האוכל שלכם. האם הוא צריך להיות מלבני, מרובע, עגול או אובלי?

שולחנות אוכל עגולים נראים מצויין בפינות אוכל קטנות, מאפשרים לסועדים לתקשר בנוחות מירבית פנים מול פנים. ואילו שולחן עגול לא יכול להיות גדול. אם ברצונכם להושיב סביבות יותר מ-8 סועדים, המרחק עד מרכז השולחן יהיה כה גדול שקשה יהיה להגיע אל כלי האוכל. לכן אם ברצונכם להיצמד אל הצורה העגולה אבל גם לארח כמויות גדולות יותר של אורחים, כדאי לקנות שולחן אוכל אובלי, או שולחן עגול שנפתח לאובלי.

שולחן אוכל מלבני מתאים לאירוח של כמות גדולה של סועדים בחללים ארוכים. במציאות הישראלית והצורך שלנו לארח בחגים ושבתות, כמות הסועדים יכולה להגיע להרבה מאוד. הפתרון המתאים ביותר במקרים כאילה הוא שולחן אוכל נפתח או שולחן עם הגדלות, כדי שיוכל לשמש אותכם גם ביומיום וגם בחגיגות.

שולחן עץ גדול נפתח

מה שלא יהיה, אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי להתייחס אליהם הוא מיקום רגלי השולחן ונוחות הישיבה. תנסו לדמיין וגם לנסות לשבת ליד השולחן במקומות שונים במצב סגור וגם פתוח כדי לראות מה קורה לרגליים שלכם. רגל מרכזית בשולחנות קטנים לרוב פותרת את כל העניין, ואילו בשולחנות גדולים יותר יש צורך בתמיכה נוספת ואז עלול להיווצר מצב של ישיבה לא נוחה שמגבילה את הסועד בתנועה או מאלצת אותכם להרחיק בין הסועדים ובכך מקטינה את כמות האנשים שיכולים לשבת בו זמנים סביב השולחן.

שולחן אוכל מסיבי מעץ שולחן אוכל נפתח מעץ