fbpx
שולחן עץ

שולחן אוכל נפתח

עושים קסמים בפינת האוכל – שולחנות אוכל נפתחים, מתקפלים, עם הגדלות, הארכות, הרחבות או כל צורת מטמורפוזה אחרת.

קטלוג שולחנות אוכל >

שולחן אוכל שיודע להיות גם קטן וגם גדול או עדיף ענק – זהו הפתרון האולטימטיבי עבור מרבית המשפחות בישראל. הבתים והדירות הקטנות בארץ מחייבים אותנו לתכנן פינות אוכל בעלות שטח מצומצם ולהתאים להן ריהוט שחייב להיות בממדים הצנועים שיתאימו לשטח. ואילו חללי מיגורים הקטנים בשום מקרה אינם מגבילים את המשפחה הישראלית הממוצעת בהכנסת אורחים, ויש הרבה אורחים!

שולחן אוכל נפתח

איזה שולחן אוכל מתאים לי?

לפני ש תצאו לסיבוב בחנויות הרהיטים או תתחילו את מסע החיפושים באינטרנט, תסתכלו על פינת האוכל שלכם. מה צורתה? האם החלל שבו תציבו את שולחן האוכל החדש שלכם הוא מרובע, מלבני או אולי עגול? תמדדו את שטח פינת האוכל ונסו להעריך מה צריכה להיות צורתו וגודלו של שולחן האוכל במצב הסגור כדי שיתאים לחלל זה ויספיק לכל דיירי הבית אם הם יחליטו לאכול יחד.

עכשיו תחשבו, מה כמות הסועדים שאתם רוצים או יכולים לארח בביתכם. כמה אורחים מגיעים אליכם בשבתות או בחגים? כמוכן, נסו להבין לאיזה כיוון אתם מעוניינים ויכולים לפתוח את שולחן האוכל, מה יהיו הסדרי הישיבה ומהו גודלו של השולחן במצב פתוח.

עכשיו אפשר לצמצם את החיפוש אחר שולחן אוכל נפתח לפי המסכנות לגבי צורתו, כיוון הפתיחה, גודל השולחן במצב הסגור והפתוח וכמות הסועדים.

שולחן אוכל מלבני נפתח

 אם בחרתם לקנות שולחן אוכל מלבני תוכלו להושיב סביבו לפחות 6 סועדים במצב סגור, תלוי כמובן בגודל השולחן. פתיחת השולחן המלבני יכולה להתבצע במספר אופנים. להלן מספר דוגמאות נפוצות, אבל כמובן קיימות עוד המון אפשרויות.

  • הגדלות מתקפלות – לוחות בצידי השולחן הניתנים לפתיחה וסגירה קלה מאוד. שימו לב שבמצב סגור הלוחות עלולים ליצור הפרעה לרגליים למי שיושב לידם.
  • הגדלות נשלפות – מנגנון מוסתר המאפשר להגדיל את שולחן האוכל על-ידי לוחות נשלפים שיוצאים ממנו במשיכה, לרוב על גבי מסילות מתכת.
  • הוספת לוחות במרכז – שולחנות אוכל שנפתחים לשני חלקים המתרחקים זה מזה ויוצרים רווח באמצע. לוחות נוספים מונחים במקום שנוצר במרכז השולחן וממלאים אותו. לוחות אילה בדרך כלל מאוחסנים בתוך השולחן, בצורה אופקית מתחת לפלטה העליונה או בתוך מסיס השולחן בעמידה.

שולחנות אוכל נפתחים

שולחן עגול נפתח

סעודה ליד שולחן אוכל עגול יוצרת אווירה נעימה של שיתוף ושוויון בין כל הסועדים. המושג “ראש השולחן” אינו קיים סביב שולחן עגול והוא מתאים לפינות אוכל מרובעות או עגולות.

פתיחת שולחן אוכל עגול לרוב יוצרת תורה אליפטית בה למרכז השולחן מתווספים לוחות מלבניים אשר מאריכים אותו ומאפשרים הושבה של מספר רב יותר של סועדים.

קיימים שולחנות אוכל עגולים אשר שומרים על צורתם העגולה גם במצב הפתוח, כך שמתקבל עיגול בעל כותר גדול יותר. שולחנות כאילה עלולים להיות נוחים פחות כיוון שנוצר מרחק רב בין הסועדים לבין מרכז השולחן וגם לבין הסועדים שיושבים ממול.

שולחנות אוכל נפתחים בגלריית פשוט

תרשימים של שולחנות אוכל נפתחים