fbpx
שולחן עץ

פרקט מעץ מלא

לריצוף פרקט המיוצר מעץ טבעי יש היסטוריה ארוכת ימים אשר מתחילה אי שם במאה ה – 16, בבתי האצולה האירופאיים. כדי לכסות את רצפת השיש באריחי העץ, השקיעו אמני הריצוף מאמצים פיזיים אדירים, הנדרשים לחיתוך והנחת חלקיקי עץ זעירים בסדר מסוים, כדי ליצור דפוס גיאומטרי שלם. ריצוף פרקט היה תהליך יקר ומייגע, ולכן רק העשירים ביותר יכלו להרשות לעצמם את הפינוק. ואולם, בתקופה המודרנית, עם פיתוח טכנולוגי מתקדם, ייצור אריחי פרקט הוזל באופן משמעותי והפרקט הפך לנגיש, פופולארי ונפוץ, בשל שלל של יתרונותיו.

לפרקט יש מראה יוקרתי ואלגנטי, בו אריחי העץ מסודרים במעין תבנית ויזואלית עמוקה ותלת מימדית. הפרקט המודרני מוסיף לחלל תחושה של מרחב וגובה, ומשתלב באופן הרמוני בכל בית, בין אם מעוצב בסגנון קלאסי, מודרני או כפרי. פרקטים מעץ מלא נראים נהדר גם כאשר מכוסים בחלקם על ידי השטיח,  בין אם בעיצוב אתני ובין אם בעיצוב קלאסי או מודרני, מכיוון שהטקסטורה של השטיח מבליטה ומחזקת את יופיים של אריחי העץ.

פרקט מעץ מלא

הפרקט שומר על איכותו לאורך השנים, בלי לאבד מיופיו המקורי. כדי להבטיח את עמידתו לאורך הזמן, חשוב לבצע את ההתקנה בצורה יסודית ולשמור על תחזוקה נכונה. חשוב לזכור כי רטיבות, לחות ושמש ישירה עלולים לפגוע במראה והאיכות של אריחי הפרקט. פרקט מעץ מלא הינו חומר נושם שלא מכיל מרכיבים כימיים רעילים. על כך, הוא נחשב לבריא הן לאדם והן לסביבה. זהו חומר מבודד והוא נעים למגע הרגל – הן בימי החורף הקרים והן בקיץ. בחורף הוא יוצר תחושה של חמימות ובקיץ – קרירות. בנוסף לכל אלו, פרקט אינו עוצר תנועה של הרגל ויחד עם זאת מונע החלקה. לכן משטח הפרקט משמש לא רק בבתים פרטיים אלא גם בכל סטודיו למחול.

מהו פרקט גושני?

למעשה, מדובר בריצוף המכסה רצפה גולמית באמצעות אריחי עץ טבעי בעובי בערך 13 ס”מ, מסוגי עצים יוקרתיים, כגון אלון, דובדבן או בוק. הפרקט הקלאסי מאופיין בגוון צבע בהיר, המשקף היטב את האור הטבעי. העץ שממנו עשוי הפרקט אינו עובר איבוד תעשייתי ומשמר את צורתו ואת מרקמו המקורי. לרוב, ריצוף פרקט מיועד לחללים גדולים, כמו סלון או חדר שינה, ולא לחללים בעלי רמת לחות גבוהה, כמו חדרי רחצה או מרתפים.

ההתקנה של פרקט נחשבת לקלה יחסית, מכיוון שאריחי העץ פשוט מונחים על הרצפה ומודבקים באמצעות דבק מיוחד. בתנאי ששומרים על תחזוקה נכונה ועל כללי הניקוי בקפידה, הפרקט יישמר במראהו היפיפייה לדורות רבים. על כך, ההשקעה הכספית בפרקט אומנם גבוהה, אך בסופו של דבר משתלמת – מכיוון שהיא מעלה את הערך של הנכס בזמן המכירה.

פרקט עץ מלא

רוב אריחי הפרקט כבר מכילים גימור לכה ולכן בדרך כלל אין צורך להתעסק עם חומרי הכיסוי. במידה ואריחי הפרקט אינם עברו תהליך גימור בזמן הייצור, לאחר ההתקנה משתמשים בגימור לכה או שמן, כאשר לכה יוצרת מראה מבריק, והשמן – מראה מט.

חשוב לציין כי כיום ישנן אופציות ריצוף פרקט נוספות, זולות יותר, כמו למשל פרקט מעץ שכבתי מעובד או ריצוף דמוי פרקט (למינציה או ויניל). מובן מעליו שסוגי פרקט האלה נחשבים לפחות איכותיים, הן מבחינת המראה והן מבחינת פונקציונליות, עמידות וחוזק.

פרקטים עץ מלא