fbpx
שולחן עץ

ויטרינה לפינת אוכל

הרהיט האולטימטיבי לעיצוב מרחב משפחתי חמים ומחבק

את הרהיט המאסיבי והכבד, המאובזר בחלונות זכוכית שמאחוריהם מוצגים חפצי נוי מובחרים, רבים מאיתנו הכירו בתור ילדים, בדרך כלל מביקורים אצל סבא וסבתא. היה בו קסם, מסתוריות, והאוצרות היפים שהוצגו על מדפיו הלהיבו, ריגשו, הלהיבו ועוררו סקרנות ודמיון. הדור הבא, זה של הורינו, פסח על ויטרינות, כי בדירות האורבניות הקטנות לא היה בשבילן מספיק מקום, אך הנה הן חזרו – בזכות הניחוח “הוינטגי” האופנתי, יכולתה להקנות לעיצוב גנרי אישיות ואופי, וכנראה גם בשל האווירה הנוסטלגית, שמשחזרת עבורנו זיכרונות מופלאים של הילדות.

קטלוג ויטרינות>

ויטרינות עץ מלא

ויטרינות

ויטרינה היא פריט ריהוט לא סטנדרטי, אחד כזה המבטא את האופי, הטעם וסגנון החיים של בעלי הבית, שחושף את זכרונותיהם ומספר את סיפורם. מאז שהופיעה לראשונה אי שם במאה ה-18, ויטרינה משמשת בעיקר לתצוגה של חפצים אישיים שבעליהם אספו במהלך השנים. אפשר להגיד שיש לה משמעות רוחנית כמעט, משום שהיא מחברת כל התחנות במסע חיים שעברו ומקשרת בין זיכרונות העבר לרגע ההווה.

ויטרינות לפינת אוכל

באופן מסורתי, את הויטרינה נהוג להציב באזור מרכזי, כדי שהאורחים יתרשמו מתכולתה. אולם, כאשר היא ממוקמת בפינת האוכל, היא משמשת לא רק לצורך התצוגה אלא גם כדי להגן על כלי אוכל והגשה ולהוסיף לאזור הכי משפחתי של הבית תחושה של חמימות ביתית, מזמינה ומחבקת. בפינת האוכל היא אחראית על יצירת אווירה נינוחה, ידידותית ומעוררת תקשורת, החפצים המוצגים בתוכה מעניקים השראה לשיחה מרתקת סביב שולחן האוכל.  בעבר, רוב הויטרינות לפינת האוכל היו גדולות ומוצבות לאורך הקיר.

ויטרינות לפינות אוכל

ויטרינות קלאסיות

הן עשויות מעץ מלא כמו מהגוני, עץ אלון או עץ אגוז כאשר הטקסטורה והגימור של העץ מדגישים את היופי הטבעי של הרהיט. ויטרינות קלאסיות מעוטרות בגילופים אמנותיים בהשראת סגנונות ברוק או רוקוקו, המופיעים על המסגרת, הדלתות והרגליים. דלתות זכוכית בויטרינות קלאסיות יכולות להיות שקופות או חלביות, חלקות או בעלות עיטורי ויטראז’. הפרזולים המקשטים את דלתות הויטרינה עשויים לעיתים ממתכת מעוצבת בעבודת יד.

ויטרינות בעיצוב כפרי

ויטרינות בעיצוב זה מעצימות את תחושת החמימות, הנוחות, ופשטות טבעית ברוח של פעם. העיצוב מתמקד בשימוש בחומרים טבעיים, שילוב של עץ בגוונים חמימים כמו אלון או אורן בגימור מחוספס השומר על המראה הטבעי של העץ. הדגמים האופייניים של ויטרינות כפריות מציגים לרוב מראה מאסיבי במוטיב גס ובעלות מרקם לא מעובד. ויטרינות אלו מתאימות לפינות אוכל מרווחות באווירה טבעית העשויות בדגש על מגע אותנטי פסטורלי.

ויטרינות מודרניות

השילוב בין עץ לזכוכית “עובד” נהדר לא רק בדגמים מסורתיים. למעשה, המאפיינים של ויטרינות בעיצוב מודרני – מבנה גיאומטרי מינימליסטי ונקי, קווים פשוטים וישרים, השראה טכנולוגית, חומרי גלם חדשניים והתמקדות בפונקציונליות – מתאימים באופן מושלם לעיצוב אורבני של פינות אוכל מודרניות. עיצובים מודרניים מציעים טווח רחב של דגמים – החל מויטרינות קומפקטיות קלות משקל בסגנון סקנדינבי ועד לארונות תצוגה במסגרת מתכתית בהשראה תעשייתית. בנוסף לכלי זכוכית ואוכל מעוצבים, ניתן להציג בויטרינות מודרניות יצירות אמנות בעיצוב עכשווי, כמו תמונות, אגרטלים ופסלים אבסטרקטיים וסוראליסטיים.

ויטרינות עץ לפינת אוכל

טיפים לבחירת ויטרינה לפינת האוכל

למרות שרבים מהדגמים המודרניים של ויטרינות עשויות כיום מעץ מעובד או חומרי גלם חלופיים סינטטיים, המעצבים ממליצים לבחור ריהוט מעץ מלא, כזה שיחזיק מעמד לאורך הזמן וישמור על המראה המקורי גם בעוד שנים רבות, וכל זה – עם מאמצי תחזוקה מינימאליים. לפני קניית ויטרינה, הגדירו את הצרכים הפונקציונאליים באחסון. האם אתם זקוקים לויטרינה כדי לאחסן בה כלי אוכל והגשה או שתרצו להציג על המדפים פריטים דקורטיביים? האם היא תשמש בעיקר את בני הבית או תהיה נגישה עבור האורחים? כך או אחרת, הגדרת התפקידים העתידיים של הריהוט תסייע לכם בבחירת הדגם הנכון.

בשלב הבא מדדו את השטח שבו הויטרינה תמוקם. קבעו מהו המרחק הנדרש בין הויטרינה לשולחן האוכל והכיסאות. וודאו כי מידות הויטרינה פרופורציונליות לחלל, שהיא לא רחבה או גבוהה מדי ביחס לשאר הרהיטים ושהיא לא תופסת יותר מדי שטח רצפה. עיצוב הויטרינה צריך להתאים לסגנון הכללי של פינת האוכל. כך,  בחלל מעוצב בסגנון קלאסי, ויטרינה מאסיבית מעץ מלא  במראה מסורתי תשתלב בו מושלם. לעומת זאת, אם יש לכם פינת אוכל מודרנית, בחרו דגם עם מסגרת דקה וחלונות גדולים ומבנה קל משקל, העשוי בקו נקי מינימליסטי.