fbpx
שולחן עץ

סמל של שפע ועוצמה לאירוח מושלם.

שולחנות אוכל אלה זכו לשמם המיוחד בשל המידות הגדולות, המראה המאסיבי ותחושת השפע שהם משדרים. ההיסטוריה של הרהיט המפואר הזה לוקחת אותנו אל ימי הביניים, לתקופה של אבירי השולחן הגדול. על השולחנות האלה הוגשו ארוחות שחיתות מפוארות אשר השביעו את תאבונם של אבירים, אצילים ובני המלוכה. מאז וגם היום – שולחן אבירים מסמל עוצמה, עושר, נדיבות, שפע ויוקרה.

קטלוג שולחנות אוכל>

שולחן אבירים

הייחודיות של שולחן אבירים 

האופי הייחודי והנוכחות הדרמטית של שולחן אבירים נובעת בחלקו משורשיו ההיסטוריים. אולם, מעבר ליכולתו לעשות רושם, זהו גם רהיט פונקציונלי, נוח, חמים ומגבש, המתאים למשפחות גדולות, לסעודת חג ואירוח חברים באווירה נינוחה שמעודדת שיח. 

לחובבי קולינריה ואירוח, שהתברכו במרחב פתוח ומרווח  של פינת האוכל, הבחירה בשולחן אבירים מובנת מאליה. שולחן אבירים יעורר אצל האורחים תיאבון (ואולי גם רגשות הקינאה), ובאמצעותו ישיגו בעלי הבית את אפקט “הוואו” המיוחל, כי בניגוד למצבים אחרים, כשמדובר בפרזנטציה של האוכל, הגודל בהחלט קובע. 

וזאת רק סיבה אחת, ממיני רבות, לרכישה של שולחן אבירים. הנה עוד כמה:

  • שולחנות אבירים עשויים מעץ מלא ומתאפיינים באיכות גבוהה של חומרי הגלם והעבודה, עיצוב הקלאסי שלאולם לא יוצא מהאופנה ועמידות גבוהה מפני נזקי הזמן. על כך, מדובר בהשקעה כלכלית משתלמת: שולחן אוכל מעץ מלא נועד לשרת את הבעלים שנים ארוכות, גם בשימוש יום יומי אינטנסיבי, ואם יתוחזק נכון, יעבור בירושה לדורות הבאים. מעבר לכך, השימוש בפינת אוכל מעץ לאורך השנים חוסך משאבי טבע, תורם לסביבה ומעודד אורח חיים בר קיימא.   
  • שולחן אבירים נושא בתוכו רוח של פעם, מסמל שפע, חמימות ומשפחתיות ומעורר תחושה של נוסטלגיה מרגשת. בתרבות “אינסטנט” השטחית של ימינו, לרהיטים מסוג זה יש ערך סנטימנטלי. 
  • שולחן אבירים מקושר באופן מסורתי לסעודות גדולות אך ניתן להשתמש בו למטרות שונות. כך, הוא יכול לשמש כמקום התכנסות לארוחות משפחתיות או אפילו לתפקד כמרחב עבודה או יצירה.
  • מהבחינה העיצובית, שולחן אבירים משמש ליצירת הפוקוס הוויזואלי בחלל הסלון, פינת אוכל או המטבח. הגודל והמראה הייחודי שלו מבטאים טעם גבוה, סגנון אליטיסטי, אקסקלוסיביות ויוקרה.
  • המראה הקלאסי העל זמני של שולחן אבירים הופך אותו לרהיט וורסטילי שיכול להשתלב באופן טבעי בשלל סגנונות של עיצוב פנים, כמו מסורתי, עתיק, כפרי, תעשייתי או מודרני.

שולחן אבירים מעץ מלא

מה צריך לדעת על שולחנות אבירים לפני הרכישה?

שולחן אבירים איכותי אינו קניה זולה. למעשה מדובר בהשקעה משמעותית, ולכן כדאי להתייחס אליה ברצינות. הינה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בתהליך הרכישה. כדי להבטיח ששולחן האבירים החדש שלכם ישתלב במרחב שמיועד לו באופן אורגני, בלי ליצור צפיפות ותחושה של עומס, מדדו את השטח הפנוי – האורך, הרוחב והגובה. חפשו שולחנות אוכל מעץ מלא ואיכותי, כמו אלון, אגוז או מהגוני. בחנו את איכות הבניה של השולחן, בדקו את החיבורים וודאו שהרגליים שלו יציבות.  שולחנות אבירים מגיעים בסגנונות שונים, החל ממסורתי וכפרי ועד לעיצובים מודרניים ועכשוויים יותר. הבחירה של סגנון השולחן צריכה להתבסס על האופי העיצובי של החלל. בחרו את הסגנון שמשלים את העיצוב הקיים ואת טעמכם האישי. לאילו מטרות ישמש השולחן? האם הוא ישמש בעיקר לאירועי אוכל רשמיים או כמקום התכנסות יומיומי לארוחות משפחתיות? על מנת להבטיח כי הרהיט החדש יהיה פונקציונלי, הגדירו מראש את מטרות השימוש ובחרו בדגם שיספק את צרכיכם באופן הטוב ביותר. הגדרת מטרת השימוש המרכזית תעזור לכם לקבוע את הגודל האידיאלי של השולחן, את מספר מקומות הישיבה סביבו ואת צורתו.