fbpx
שולחן עץ

יציבות, פונקציונליות ונוחות ביצירת מקומות ישיבה בסביבה הביתית המודרנית

אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר של הסביבה הביתית הוא יצירת מקומות ישיבה. אלא שאת הצורך הטריוויאלי הזה אפשר לרתום להשגת אפקט עיצובי יוצא דופן. בחירה בכיסאות בר עשויים עץ טבעי תעניק לבית ‘וייב’ ייחודי, צעיר ואנרגטי, תרענן את הבנאליות של השימוש בכיסאות קלאסיים.

קטלוג כסאות בר >>

מה מייחד את כיסאות הבר?

במרוצת השנים, כיסאות הבר חלחלו בהדרגה מהפאבים לבתי הקפה ובהמשך מהמרחב הציבורי לסביבה הביתית. הם קלי משקל בהשוואה לכיסאות קונבנציונליים וניתנים לשליפה וסידור מחדש בקלות ובמהירות. אפשר לשבץ אותם בסלון הביתי – בין הספות או באחת הפינות – בחצר או בגינה, אבל מקומם הטבעי ביותר הוא המטבח.

כסאות בר משרתים מגוון מטרות בסביבת המגורים, כאשר התכונה הבולטת ביותר שלהם היא הקומפקטיות. החזקת מקבץ כסאות בר במיקום מותאם – כמו מתחת לדלפק במטבח – תגדיל את מספר מקומות הישיבה במקרה של ביקור אורחים או בני משפחה, מבלי לתפוס יותר מדי מקום שנחוץ להתנהלות השגרתית. הצורה הייחודית שלהם כמעט ואינה מוסיפה צפיפות לסביבה צפופה ממילא, כך שזה עשוי להיות פתרון מתאים במיוחד לדירות מגורים קטנות או לפינות אוכל מצומצמות.

אותו כיסא בר יכול לשמש מנעד רחב של משתמשים. הוא מסייע בהגבהת ילדים לגובה הדלפק לצורך אכילה מהצלחת, להכנת שיעורי הבית או פשוט כדי שההורה העסוק בבישולים יוכל להשגיח עליו באותו זמן. הוא מאפשר הושבה של אורחים בפינות אירוח לא-רשמיות ומייצר אווירת אירוח קלילה יותר בהשוואה להושבה בכיסאות ליד שולחן אוכל. הצבת כיסא כזה באזור המטבח תאפשר לבן הזוג לשוחח בנינוחות עם זוגתו בעת האפייה, לסייע בחיתוך הירקות או להתיישב לכוס קפה אינטימית בסיומו של יום עבודה.

ההחלטה ללכת על כיסא בר מעץ איכותי מספקת יתרון משמעותי של יציבות על פני גרסת הפלסטיק מצד אחד, ומשתלב טוב יותר עם האווירה חמימה של דלפק שיש מאשר גרסת המתכת מצד שני. הקונסטרוקציה של העץ החזק מביאה לעמידות ארוכת טווח ועדיין מאפשרת מרחב בחירה בין סגנון ענתיקה-כפרי וסגנון מודרני-מינימליסטי.

בחירת כיסא הבר המתאים ביותר

כיסא הבר הבסיסי יכול להגיע עם משענת או בלעדיה ולכלול ריפוד לפי ההעדפות האישיות. אם יש למשתמשים נחיצות מיוחדת בכך, הדגם הספציפי יכול להיות מותאם יותר לתמיכה בגב. צורת המושב עשויה להיות שטוחה או קעורה, כאשר דגמים שונים משחקים עם זוויות שונות. בסיס הכיסא יכול להיות עגול או מרובע ובמידת הצורך יכול לאפשר הנחה של כפות הרגליים על גביו.

את גובה הכיסא חשוב להתאים לגובה הדלפק או ה’אי’ שבמטבח, אחרת הישיבה עליו תהיה לא נוחה. האפשרות להזמין כיסאות במידות שונות תאפשר התאמה שלהם גם לדלפקים בגבהים לא סטנדרטיים במטרה לייצר נוחות מקסימלית. דגמים מסוימים כוללים מושב מתכוונן, שמציע התאמה אופטימלית למשתמשים בגבהים שונים ועשוי להיות רלוונטי מאוד לבתי משפחה שמתגוררים בהם ילדים לצד מבוגרים.

פני השטח של הכיסא מגיעים במגוון רב של גימורים ומנעד רחב של פלטות צבעים. כדי ליצור התאמה לסביבת החדר ולייצר התכתבות של הכיסא עם שאר הרהיטים בסלון או המטבח, חשוב להתאים את הדגם ואת הגוונים שלו לסגנון העיצובי השולט בחלל.