fbpx
שולחן עץ

לקטלוג קונסולות בגלריית פשוט

שולחן, שידת מגירות וגם מדף ברהיט אחד – לא פלא שהקונסולות כבשו מקום כה מכובד בבית. ואילו לא רק ההיבט הפונקציונלי הוא זה שהפך את הקונסולות לפריט כל כך נפוץ ואהוב. יש לקונסולה את היכולת להגדיר את כל החלל שסביבה, להעניק לו אופי ואווירה ולשדרג אותו כך שלפתע יהפוך לייחודי, מעוצב ומעניין.

קונסולות לבית

קונסולה לכניסה לבית

המקום הפופולרי ביותר שבו תפגשו את הקונסולה הוא כמובן המבואה. כאן הקונסולה יכולה לקבל את פניהם של האורחים ברשמיות ואצילות, כפי שהכניסה לבית צריכה להיות, עם פריט אומנות, כד או עציץ שמוצב בכבוד על גביה ועם מראה מעוצבת על הקיר שמלווה את מי שעוזב רגע לפני היציאה במבט האחרון.

קונסולה בכניסה לבית ממלאת תפקיד חשוב פונקציונלי. היא מאפשרת למי שנכנס הביתה לפנות את הידיים מהמפתחות והטלפון, מעניקה מקום אחסון ב – 2 מגירות או 3 ואולי גם על גבי המדף התחתון שלעתים קרובות מהווה חלק מהרהיט. אולם היא גם עושה את הרושם הראשוני על המבקרים, נותנת את הטון לחוויה הכוללת של ההימצאות בבית כולו ומספקת רמזים לגבי אופיו של הבית ודייריו. כך שכדאי לכם להתייחס אליה ברצינות רבה ולהשקיע מחשבה בבחירת העיצוב ושילוב הקונסולה באופי חלל הכניסה.

קונסולות שחורות

גמישות המידות

אחד היתרונות של הקונסולות הוא המידות שלהן, יותר נכון הגמישות של המידות. בניגוד לשידות שלרוב עמוקות יותר לאור העובדה שהייעוד המרכזי שלהן שהוא האחסון, קונסולה יכולה לתפוס הרבה פחות מקום ואף להיות בעלת עומק סימלי בלבד של 25-30 ס”מ, דבר שמאפשר את הצבתה גם בחלל קטן ללא הפרעה לתנועה. כך למשל בחדרי שינה רבים אין מספיק מקום למקם שידה מול המיטה או לצידה, ואילו קונסולה יכולה להשתלב שם בקלות ולהעניק לחדר אווירה מיוחדת.

קונסולה לכניסה

גם גובה הקונסולה יכול להשתנות בהתאם לשימוש ועיצוב החדר. למשל קונסולות אשר משמשות גם לאחסון חפצים או שהמשטח העליון שלהן נמצא בשימוש, חייבות לספק סביבה נוחה גם מהבחינה הארגונומית. תחשבו לדוגמה על קונסולה במטבח עם מדף פתוח לצלחות ומשטח עליון אשר משמש גם כמשטח עבודה.

קונסולות מעוצבות – על טעם וריח..

אפשרויות העיצוב של הקונסולות מהוות עולם שלם של סגנונות, חומרים ושילובים ביניהם, טקסטורות וגוונים. הבחירה הקלאסית לאורך השנים נפלה על עץ, רצוי עץ מלא, אשר מעניק לרהיט זה עמידות לאורך שנים, תחושה של חמימות והרמוניה, אופנה שלעולם אינה חולפת. קונסולות עץ לא חייבות להיות מעוצבות בסגנון של פעם. לצד קונסולות אירופאיות קלאסיות או כפריות תמלאו קונסולות וינטג’ של שנות השישים של המאה הקודמת, או קונסולות במראה עתיק.

השוק היום מציע שפע של קונסולות מודרניות אשר עושות שימוש בשילובים מעניינים ולעתים גם לא צפויים של חומרים שונים. אלה יכולים להיות פרטי ריהוט במראה תעשייתי, רהיטי רוסטיק בגימורים גולמיים ומחוספסים, או קונסולות מינימליסיות בעיצוב נקי ושקט בדומה לעיצובים הנורדיים או היפניים. הטרנדים החמים של העיצוב האקלקטי ורוח הבוהו שיק למעשה הסירו את כל ההגבלות של העקביות. שימו ישן עם חדש, קלאסי לצד מודרני ועליז, ערבבו חומרים מן הטבע עם אלמנטים מעולם התעשייה. הכל מתקבל בברכה, כל עוד זה עשוי בצורה איכותית ובטוב טעם.