fbpx
שולחן עץ

ספסל לחדר שינה

ספסל בחדר השינה לרוב לא נתפס כפריט הכרחי. אולם הוא משלים את המראה המעוצב של החלל, מוסיף לו טאצ’ ייחודי ולוק שיקי, מציע מקום ישיבה ושטח להנחת ביגוד או מצעים.

קטלוג ספסלים לחדר שינה בגלריית פשוט >

שימוש בספסל לעיצוב חדר השינה

ראשית כל, ספסל ישיבה שממוקם בקצה המיטה יוצר תיחום וויזואלי של מתחם השינה בו ממוקמת המיטה ומפריד בינו ובין שאר החלל. הפרדה וויזואלית זו נחוצה במיוחד כאשר חדר השינה מכיל פריטים רבים (כורסאות, מסך טלוויזיה, פינת קפה, פינת איפור, שידות, ארונות ועוד). אם חדר השינה שלכם מעוצב באופן סטנדרטי למדי, הספסל עשוי לשבור את המראה הגנרי ולהוסיף לחלל עניין, אופי ונוכחות.

ברמה הפונקציונלית, הספסל יכול לשמש לאחסון פרטים נבחרים. כך למשל, אם יש בו מדף פנימי, ניתן להניח עליו כריות ושמיכות, או ספרים, מגזינים או קופסאות תכשיטים. אפשר להיעזר בו לישיבה או כדי לקשור שרוכים בנעליים, להטעין טלפון או להניח עליו משקפיים – ואנחנו די בטוחים שכל אחד יכול לחשוב על מגוון שימושים פרקטיים נוספים.

ולאחר שאמרנו את כל זה, נדגיש כי השוק מציע מגוון עצום של דגמי ספסלים לחדרי שינה ששונים אחד מהשני בסגנון, גודל, צורה וטקסטורה. כדי לסייע לכם בבחירה של הספסל הנכון לחדר שינה, אספנו מספר טיפים ממעצבי פנים בכירים.

ספסל מיטה

 

כיצד לבחור ספסל לחדר שינה?

בחדר שינה גדול הספסל מהווה אלמנט עיצובי מרשים ודומיננטי שאינו מעמיס על החלל או מייצר בו תחושה של צפיפות. בחדר שינה קטן, ספסל שמוצב לאורך הקצה של המיטה מנצל היטב את השטח לצרכי האחסון. כך או אחרת, מדובר בפריט שעשוי להפוך לתוספת מצוינת לחדר השינה שלכם, בתנאי שתבחרו בספסל הנכון. על כך, כאשר בוחרים ספסל לחדר שינה, ראשית כל יש להיעזר בסרט מדידה. גודל הספסל צריך להיחשב בהתאם לגודל המיטה, כאשר אורכו אמור להיות שווה לרוחב של המיטה, פחות סנטימטרים בודדים. בנוסף, חשוב להתייחס גם לרוחב של הספסל ביחס לגודל של החלל בחדר שינה. ספסל קטן מדי יהפוך את החדר ללא מאוזן, וספסל גדול מדי יגרום למחרב להיות מגושם ולא נוח.

למרות שספסל מהווה אלמנט דקורטיבי, בבחירת הדגם הנכון עבור חדר השינה שלכם מומלץ להתייחס גם לפן השימושי שבו. כך למשל, ספסל עור עם זרועות צד יכול לשמש אתכם בתור מושב נוסף. אך השימוש הנפוץ של הספסל בחדר שינה הוא האחסון. בחרו בספסל עם מדף פנימי לאחסון חפצים יום יומיים, מאלה שנוטים להתפזר או להיזרק על הרצפה. בדגמי ספסלים מסוימים ישנם ארגזי אחסון מוסתרים שבהם אפשר להחביא חפצים, בגדים תחתונים, סמיכות, כריות ועוד שלל פרטים שלא מצאתם להם מקום בארון. כמו כן, על ספסל עם פלטה עליונה ישרה ניתן להניח חפצים יום יומיים או דקורטיביים.

כיצד תמקמו את הספסל שלכם? ובכן, אומנם בדרך כלל מקובל להציב את הספסל בסמוך לקצה של המיטה, ישנן גם אפשרויות נוספות. כך למשל, ניתן למקם את הספסל בצמוד לקיר, לצד פינת איפור או מתחת לחלון.

ההחלטה המורכבת ביותר שעליכם לעשות בבחירת ספסל לבית היא כמובן בחירת הסגנון העיצובי. מצד אחד, יש להתחשב בעיצוב הכללי של חדר השינה. מצד שני, הספסל עשוי לעזור לכן לשבור את המונוטוניות של המראה האחיד בחלל, במיוחד כאשר כל הרהיטים האחרים שייכים לאותה סדרה. על כך, המעצבים ממליצים לבחור דגם שמצד אחד משלים את הקונספט העיצובי אך מצד שני נראה שונה משאר הרהיטים.

ספסלים עם אחסון