fbpx
שולחן עץ

ארונות קיר בהתאמה אישית

ארונות קיר הם רהיטים שלא תמיד זוכים בתשומת הלב הראויה להם, למרות ההשפעה המשמעותית שלהם על המראה של חדר השינה או חדר הילדים וכמובן על נוחות האחסון של כל הבגדים, המצעים ושאר הפריטים שאנחנו שומרים בארון. מצד שני, כשנוצר צורך בארון קיר חדש – צורך שהוא גם הזדמנות – כדאי להשקיע זמן ומחשבה בבחירת הארון הנכון עבורכם. המלצה נוספת היא לרכוש ארון קיר בהתאמה אישית, כך שהוא יספק מענה מדויק במיוחד גם לצרכים שלכם וגם להעדפות.

קטלוג ארונות>

ארון קיר עץ שחור

 

גודל הארון

ההחלטה הראשונה לגבי ארון קיר בהתאמה אישית היא המידות שלו – גובה, רוחב ועומק. באופן טבעי מידות הארון מושפעות מגודל החדר ומהמיקום של הארון, וההמלצה היא לבחור בארון גדול ככל האפשר מבלי להפוך את החדר לדחוס ומחניק.

הסיבה לכך פשוטה: אנחנו חיים בתקופה שבה קל הרבה יותר מבעבר למצוא בגדים יפים במחירים משתלמים – גם בארץ וגם דרך האינטרנט. אנחנו גם מודעים להשפעה החיובית של התאמת בגד לכל סיטואציה, ולכן הארונות שלנו מתמלאים במהירות בעוד ועוד פריטים – וכדי שלא תיווצר מגבלה משמעותית, כדאי שהארון יהיה גדול. העומק הסטנדרטי הוא 60-66 ס”מ, אבל אם יש לכם חדר שינה מרווח במיוחד תוכלו להתאים אליו את הארון ולהרוויח עוד כמה סנטימטרים יקרים. מבחינת הגובה כדאי שהארון יגיע כמעט עד לתקרה, כך שהמרווח ביניהם יהיה מינימלי והרוחב המומלץ הוא כרוחב הקיר שאליו הארון יוצמד.

דלתות הזזה או דלתות עם ציר?

ההחלטה השנייה לגבי ארון שמיוצר כך שיותאם באופן מושלם לרצונות שלכם היא לגבי סוג הדלתות. דלתות הזזה חוסכות מקום יקר בחדר ומאפשרות שימוש נוח. מצד שני ישנו סיכון מסוים והוא תקלות שונות הקשורות למסילות שעלולות למנוע פתיחה חלקה של הדלתות. בהתאם חשוב במיוחד להפקיד את מלאכת ייצור הארון בידיים מקצועיות ואמינות, כך שגם הרכיב הרגיש הזה יהיה איכותי וימלא את ייעודו במשך שנים רבות.

ארון בגדים לבן מעץ מלא

מודולריות

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בימינו הוא הצורך בגמישות – הצרכים שלנו משתנים לעתים קרובות, ולכן כדאי ליצור את הארון כך שניתן יהיה לשנות בפשטות ובקלות את הסידור הפנימי. חופש בחירה מלא לגבי מדפים, קולבי תלייה, מגירות וכו’ מבטיח מקסימום פרקטיות לטווח ארוך.

דגשים נוספים

הובלה של ארון קיר גדול חייבת להתבצע בזהירות וע”י אנשי מקצוע מיומנים מאוד בכך. בחלק מהמקרים נדרש שינוע של הארון כשהוא עדיין לא מורכב, וההרכבה מתבצעת במקום שבו הוא אמור לשכון.

דגש חשוב נוסף הוא הקפדה על שימוש בחומרי גלם מובחרים. האופציה הטובה ביותר – הן מבחינת העמידות והן מבחינת המראה – היא עץ מלא, שנהנה גם מיתרון בהיבט האקולוגי. בנוסף שימוש בעץ כמו מהגוני, טיק, אלון, ארז או אגוז, וגם האורן הזול יותר, מייצר ארון עם אישיות ולכן חדר עם אישיות ייחודית.

ארונות קיר גדולים הם פריט ריהוט כבד ובעל מימדים שלא תמיד נכנסים בפתח הדלת. לכן בחלק מהמקרים ייתכן הצורך לבצע הובלות בעזרת מנוף. ואילו הזמנת ארון קיר מותאם אישית בדרך כלל כרוכה בהגעת איש המקצוע לבית הלקוח והרכבת הארון במקום מחלקים קטנים יותר שהוכנו בעוד מועד.

שילוב חומרים נוספים – מראה באחת הדלתות, פסי מתכת או פיתחים ועיטורים – משדרג עוד יותר את המראה של הרהיט ומעניק לו נוכחות מרשימה.

ארון קיר מעץ מלא