fbpx
שולחן עץ

ארונות עץ לחדר השינה

ארון בגדים מעץ הוא פריט נחוץ לכל חדר שינה, ויש לו שני תפקידים חשובים: סדר בחדר השינה ואחסון של בגדים ואביזרי לבוש. ארון עץ, בתנאי שהוא מאורגן היטב, מסייע למצוא את הבגדים בקלות ומאפשר לחסוך זמן ולמנוע כאב ראש הכרוך בחיפוש אחר הפריט שהלך לאיבוד. 

אולם, ארונות עץ לחדר השינה אינם רק רהיטים פונקציונליים אלא גם דקורטיביים, מכוון שהם מוסיפים תחושה של חמימות ומגע אלגנטי לחלל. ארונות בגדים מעץ מתאפיינים במראה קלאסי על זמני, שמתעלה על הטרנדים ולעולם לא יוצא מהאופנה, כזה שמשתלב באופן הרמוני בשלל סגנונות פנים – מכפרי, עתיק, מסורתי, בוהו ועד למודרני מינימליסטי.

לקטלוג ארונות בגלריית רהיטים >

ארונות בגדים כפריים

יתרונות דקורטיביים ופונקציונליים של ארונות עץ לחדר שינה

הדגמים של ארונות עץ מגיעים במגוון עיצובים, צורות, גדלים וגימורים, מציעים לרוכשים אינסוף אפשרויות וורסטיליות להתאמה לסגנון האסתטי של החלל. כך, לחובבי סגנונות פנים קלאסיים, מוצעים ארונות עץ מאסיביים עם שלל גילופים דקורטיביים ופיתוחים צורניים. לעומת זאת, לאלה שיבחרו בארון עץ בסגנון מודרני, מתאימים דגמים עם חזית חלקה, בעיצוב נקי ופשוט.

מעבר למגוון רב של עיצובים, הדגמים השונים של ארונות בגדים מעץ מספקים שלל אופציות להתאמה פונקציונלית לצרכי אחסון פרסונליים. הוורסטיליות מתבטאת בשלל מאפיינים של ארונות עץ – מגובה ורוחב ועד לחלוקת המדפים, מבנה של מרחב תליה, אבזור פנימי, סגנונות דלתות ועוד. דגמים רבים של ארונות עץ מכילים תאים מיוחדים לאביזרים, מדפים מתכווננים, תאורה פנימית ועוד שלל אלמנטים להתאמה אישית.  

ארונות עץ לחדר השינה

החמימות, הנינוחות והיופי הטבעי של העץ הופכים את ארונות הבגדים לשחקנים מרכזיים ביצירת אווירה מזמינה, מחבקת ומרגיעה בחדר השינה. לעצים שמתאימים לנגרות, בין אם קשים, כמו אגוז, אלון או מהגוני, ובין אם רכים, כמו אורן או אשוח, יש תכונות של עמידות וחוזק, ובזכות איכויות אלה, כל הרהיטים מעץ מלא, וביניהם גם ארונות לחדרי שינה, מצליחים לשמור על המראה המרהיב לאורך דורות רבים. 

לכל עץ יש טקסטורה, צורת הטבעות והגוון משלו ולכן ארון הבגדים מעץ מלא יהפוך לפריט חד פעמי, בעל אופי ומראה ייחודיים. לצבע של ארונות בגדים יש השפעה על העיצוב של חדר שינה: הדגמים הבהירים מאירים את החלל ומוסיפים לו אור ובהירות. לעומת זאת, ארון בגדים בגוון כהה ייצור אפקט דרמטי, מלא באופן ונוכחות.  

יתרון נוסף, חשוב במיוחד בימינו, של ארונות עץ הינו ידידותיות לסביבה. עץ הוא משאב מתחדש, ויצרנים רבים נותנים עדיפות לשיטות גידול וטיפול בר קיימא המפחיתות את טביעת הרגל הפחמנית, כגון שימוש בעצים בחוות ייחודיות ושימוש בגימורים ידידותיים לסביבה. 

תחזוקה של ארונות עץ נחשבת לפשוטה יחסית. יש לנקות את הארון מאבק ולהבריק אותו מדי פעם באמצעות חומרים מקצועיים. בבחירת המיקום של הארון יש לשים לב שהוא אינו ייחשף לאור ישיר של השמש. כמו כן, יש למנוע הצטברות הלחות על דפניו של הארון.

ארון בגדים מעץ מלא

טיפים לבחירת ארון מעץ לחדר שינה

בבחירה של ארון עץ לחדר השינה שלכם, יש לקחת בחשבון מספר גורמים, כגון גודל החדר, סגנון עיצובי של ארון הבגדים וסוג העץ המשמש לבנייתו. ייתכן שתרצה לשקול תכונות נוספות, כגון סוג הדלתות ומראות, מבנה המגירות והמדפים ותאורה. 

השיקול הראשון שיש להתייחס אליו בבחירת ארון בגדים מעץ הוא גודל חדר השינה. כך, אם חדר השינה שלכם קטן, יש לבחור בדגם שאינו תופס יותר מדי מקום כדי למנוע תחושה של עומס וקושי בתנועה בחלל. מצד שני, אם התברכתם בחדר שינה מרווח, מומלץ לבחור בארון בגדים מאסיבי, פרופורציונלי לגודל המרחב.

כמו כן, גם למיקום הספציפי של ארון הבגדים בחדר שינה יש חשיבות בפני עצמה. בחדר שינה קטן, מומלץ למקם את ארון הבגדים בפינה כדי למקסם את שטח הרצפה. בחדר שינה גדול יותר, תוכלו להציב את ארון בזווית האטרקטיבית ביותר מבחינה עיצובית, אך לא מול אור ישיר אשר עלול לפגוע  בגוון ובאיכות העץ. 

לנוחות אופטימאלית, המעצבים ממליצים לבחור בארון בגדים המשלב בין מדפים פתוחים ומגירות סגורות. החלוקה הזאת מספקת שפע של מקום אחסון וגם מסייעת למצוא כל פריט בקלות ובמהירות.