fbpx
שולחן עץ

ארון בגדים בהתאמה אישית

במציאות המודרנית כולנו שואפים להיות יעילים, מהירים ומאורגנים, במיוחד כאשר מדובר בפעילויות שגרתיות. אנחנו צריכים לבצע את המשימות שלנו במהירות, כדי לעמוד בלוח הזמנים האינטנסיבי והעמוס. ריהוט איכותי, נוח, פונקציונלי ומותאם באופן אישי לצרכינו ולסגנון חיינו, עשוי לסייע לנו בכך. לכן, עם ההתפתחות הטכנולוגיה והוזלת הייצור, הופך ריהוט בהזמנה אישית למצרך נדרש ומבוקש במיוחד. כל זה נכון עבור מגוון רחב של פרטי הריהוט הביתיים ובמיוחד עבור ארון הבגדים, שהוא, לכל הדעות, אחד הרהיטים השימושיים ביותר בכל בית.

קטלוג ארונות בגדים בגלריית פשוט >

כך, אם בעבר רובנו הסתפקנו בדגמים מסחריים מוכנים שמוצעים בחנויות הריהוט, הרי שהיום נעדיף להזמין ארון בגדים שיתוכנן על פי דרישותינו ורצוננו האינדיבידואליים. מובן מאליו, שארון בגדים בהתאמה אישית ישרת אותנו באופן מיטבי, יאפשר לנו לחסוך זמן ולשמור על סדר וניקיון, ובנוסף, יעניק לנו סיפוק ושקט נפשי.

ארונות בגדים כפריים

כיצד מתכננים ארון בגדים בהתאמה אישית?

בוחרים סוג העץ שממנו הוא ייבנה. כדי שארון הבגדים החדש שלכם ישרת אתכם נאמנה שנים רבות, ללא צורך בתיקונים, שיפוצים ותחזוקה, מומלץ לבחור בארון עשוי עץ מלא, חזק ואיכותי. לרשותכם – מגוון אפשרויות, השונות לא רק במחירים, אלא גם במראה ובתחושה. הנה כמה מסוגי העץ הפופולאריים ביותר ליצירת ארונות בגדים:

  • ארון בגדים מעץ אורן הינו האופציה הנפוצה וזאת מכוון שעץ אורן נחשב זול יחסי ונוח לעבודה. כך גם עץ אלון, אשר מציע בחירה בין שני גוונים, הבהיר והכהה – אינו יקר, גמיש וקל לעיצוב. שני עצים אלו מעניקים לארונות בגדים מראה מחוספס עם טקסטורה לא אחידה.
  • עץ ארז גם הוא משמש לבניית ארונות בגדים והיתרון המשמעותי ביותר שלו הינו יכולתו לדחות חרקים.
  • עץ בוק משמש ליצירת ארונות בגדים חסכוניים, בקווים ישרים ונקיים.
  • עץ אגוז נחשב לאיכותי במיוחד ומקנה לארונות בגדים גימור יפיפייה במראה “של פעם”.
  • ארון בגדים מעץ מהגוני יעלה לכם לרוב הרבה יותר. אך יחד עם זאת, הצבע המרהיב בגוונים אדומים של עץ מהגוני יעניק לארון הבגדים שלכם מראה קלאסי מהודר ויוקרתי, בשילוב עם שלל תכונות פונקציונליות מצוינות.
  • ארון בגדים העשוי עם עץ טיק הוא האפשרות היקרה והפחות נפוצה, בין היתר בשל העלות הגבוהה של העץ.

ארונות בגדים בסגנון צרפתי

רבים מדגמי ארונות בגדים משלבים חומרי גלם נוספים, כמו זכוכית או מתכת מפורזלת, המשמשים הן ליצירת תנאי הנוחות והנגישות (כמו למשל מראה המותקנת על הדלת) והן להשגת מראה יוקרתי ואלגנטי.

ואולם, יש לקחת בחשבון שבחירה בסוג העץ שממנו ייבנה הארון תהיה תלויה לא רק באיכויות הספציפיות של העץ, אלא במידה רבה גם בסגנון העיצובי שאותו תרצו להשיג. כך, להשגת מראה קלאסי, משתמשים לרוב בעץ מהגוני. ארון כפרי נבנה לעיתים קרובות מעץ בוק, וארון במראה וינטאג’ מיוצר מעץ אגוז.

תכנון ארונות בגדים – מה חשוב לקחת בחשבון?

מובן מאליו שתהליך התכנון של ארון הבגדים מתחיל באיסוף נתונים טכניים: מידות הגובה, הרוחב והעומק של הארון. חשוב להתייחס גם למידות החלל בו ימוקם הרהיט. בין אם מדובר בארון בגדים לחדר שינה של ההורים ובין אם הארון מיועד לחדר ילדים, יש לשים לב כי מידותיו לא יפגעו בתחושת המרחב של החלל ולא יהפכו את החדר לעמוס, צפוף ולא נוח לתנועה.

ואולם, לא פחות חשוב להתייחס למבנה החלוקה הפנימית. בכל ארון בגדים יש מקום לתליית הבגדים, מדפים ומגירות. עליכם להחליט כיצד יתחלק שטח הארון ביניהם, בהתאם לכמות הבגדים שמצריכים תליה או קיפול.

חשוב לזכור כי המגירות לרוב משמשות לאחסון פריטי הלבשה תחתונה, צעיפים, חגורות ואקססוריז נוספים. את הנעליים והתיקים נהוג לאחסן במדפים התחתונים ואת המזוודות והחפצים הכבדים שנמצאים בשימוש מדי פעם מאחסנים במדפים עליונים, שהגישה אליהם קשה יותר.

ארונות בגדים קלאסיים

בתכנון החלוקה הפנימית מומלץ להתייחס גם לנתונים והעדפות האישיים של המשתמשים העיקריים בארון הבגדים, כמו גובה (פרמטר חשוב לקביעת אורך משטח התליה ועומק המדפים), הרגלים ואופן השימוש הרצוי של בעלי הארון.

בנוסף למבנה הפנימי, יש להחליט האם הארון ייבנה עם דלתות נפתחות או עם דלתות הזזה. החיסרון העיקרי של דלתות נפתחות טמון בכך שהן מצריכות מרחב גדול יותר. דלתות הזזה, לעומת זאת, עלולות להתקלקל ודורשות תחזוקה (כמו שימון צירים מדי פעם).