שולחן עץ

רהיטים בעיצוב אישי

אפשר להשוות ריהוט בעיצוב אישי לתפירת בגד בהזמנה אישית – שום דבר לא יכול להתחרות בו בנוחות, גימור וההרגשה המיוחדת שפריט זה נברא רק בשבילך.

המחיר לא חייב להיות יקר

התפיסה הרווחת היא שמחיר הרהיטים בהזמנה אישית הוא יקר. זו היא סטיגמה נפוצה שאין לה בסיס במציאות. המחיר שתשלמו עבור פריט ריהוט בהתאמה אישית אינו בהכרח יותר גבוה מזה שתוציאו על רהיט מוכן בחנות ואף יכול להיות נמוך יותר. יצרנים ורשתות שיווק גדולות בתחום הרהיטים נושאות בעלויות סמויות לא מבוטלות המרכיבות את המחיר הסופי לצרכן. הם משלמים למעצבים, מפעלים, יש להם עלויות פרסום, שיווק ותפעול, ביטוחים, עלויות של שטחי חנויות גדולים וצוות עובדים ענק, משכורות והוצאות הנהלה ועוד. יצרן רהיטים קטן לא צריך את כל זה. העלויות שלו מסתכמות בחומרים ושעות העבודה שהוא ישקיע בהזמנה שלכם, לכן המחיר של רהיט בעיצוב אישי ומיוחד עשוי להיות בכלל לא יקר כפי שחשבתם.

שולחן אוכל בעיצוב אישי

לוחות זמנים

בניגוד לרכישת רהיטים מוכנים בחנות, עיצוב רהיט בהתאמה אישית דורש זמן מה, לכן חשוב מאוד לקבל לוחות זמנים. ברגע שהגדרתם את הרהיט ותכננתם אותו בקשו מבעל המקצוע לומר לכם כמה זמן ייקח ייצור הרהיט. הוא יעשה את ההערכה של הפעולות הדרושות, הזמנת חומרים מיוחדים וגימורים. כדאי תמיד לקחת בחשבון זמן נוסף ל”הפתעות” בלתי צפויות ותיקונים במידת הצורך. לעתים נדרשות התאמות נוספות של מידות או פריטים שלא נלקחו בחשבון מלכתחילה.

ריהוט בעצוב אישי

ענייני מידות

לעתים המטרה העיקרית של הזמנת ריהוט בעיצוב אישי נובעת קודם כל מהצורך במידות מיוחדות. צורך זה יכול להיות קשור לגודל או הגבלות החלל בו הרהיט יוצב, דרישות פונקציונליות של פריט הריהוט או אף גודל פיזי ונוחות הלקוח. כך למשל אנשים גבוהים יעדיפו שידת אמבטיה גבוה יותר מהסטנדרט המקובל כדי שלא יצטרכו להתכופף חזק מעל הכיור המונח עליה. אנשים מלאים לא יסתפקו ברוחב הכיסא או הכורסא שאנחנו רגילים לראות בחנות ולקוחות נמוכים יזמינו שולחנות בגובה הנוח להם ביותר.

אנחנו כולנו שונים, אז למה הרהיטים צריכים להיות סטנדרטיים? גם אם החלטתם להזמין רהיט לפי עיצוב אישי לא בגלל המידות המיוחדות, כדאי שתחשבו על זה רגע. אם כבר מעצבים רהיט בשבילכם כדאי להתאים את המידות כדי שיהיו “תפורות אליכם” עד הסוף.

רהיטים בהזמנה אישית

השראות בתמונות

כל אדם רואה את המציאות באופן שונה בהתבסס על חוויות קודמות, השפעות של אירועים ורקע ממנו הוא בא. כשאתם מדברים עם בעל המלאכה על פריט הריהוט אותו אתם מעוניינים לעצב חשוב שתדייקו ותרדו לפרטים. אבל איש אינו מבטיח שהתמונה שתתקבל בראשו תהיה זהה למה שהתכוונתם.

בעידן הטלפונים החכמים יש דרך נפלאה לגשר על פערי התפיסה. ראיתם רהיט שמאוד אהבתם במגזין עיצוב פנים, בתפאורת סרט שצפיתם בו, באתר אינטרנט או אף בחלון הראווה? צלמו והראו לבעל המקצוע. אגב השראות עיצוביות אפשר לחפש לא רק בין הרהיטים, אלא גם בכל דבר אחר שעושה לכם את זה – טקסטורות ושילובים של חומרים שונים, דוגמאות ציור על הבדים, פאלטות של צבעים, טרנדים עיצוביים וכו’, רק תפתחו את העיניים והחושים.

ארון בהזמנה אישית

התרגשות מיוחדת במינה

אחוז מסוים מכלל הלקוחות מזמינים רהיטים בהתאמה אישית בגלל העניין העיצובי, סגנון מסוים שאותו הם אוהבים או הקפדה על הקונספט העיצובי של ביתם. רבים מגדירים את הפונקציונליות בתור המטרה העיקרים של הפרויקט. ואילו אני נוטה לחשוב שמאחורי כל הרציונליות של הזמנת מיטה לפי מידה או ארון בהתאמה אישית עומדת ההתרגשות מעצם העובדה שהם ייוצרו במיוחד עבורכם, יהיה בבעלותכם פריט ריהוט אחד ויחיד במינו שאין אותו לאף אחד אחר.

רהיטים בעיצוב אישי