fbpx
שולחן עץ

פינות אוכל מעץ מלא

לעיצוב פינת אוכל מזמינה, אסתטית ופונקציונלית, אין חומר גלם מתאים יותר מעץ מלא, הן בשל האיכויות האסתטיות והן בזכות היתרונות הפונקציונליים. האיכות האסתטית של פינות אוכל מעץ מלא נוצרת בזכות השילוב הייחודי בין תחושה של טבע, פשטות וקסם נוסטלגי ובין חוויה על זמנית של אלגנטיות ותחכום. אומנם המחירים של רהיטים מעץ מלא תמיד גבוהים מכל האלטרנטיבות אך יש להם הצדקה גם מבחינה פרקטית, הרי ששולחן האוכל והכיסאות מעץ מלא ישמרו על המראה המהודר דורות קדימה.

קטלוג שולחנות אוכל>

שולחנות אוכל מעץ

מדוע לרכוש פינת אוכל מעץ מלא?

בעולם המודרני, רהיטים מיוצרים ממגוון רחב של חומרי הגלם. שולחנות אוכל מודרניים נבנים מזכוכית, מתכת, פלסטיק, שבבי עץ – ואלה רק האופציות הנפוצות ביותר. אבל גם היום, ממש כמו לפני מאות שנים, רוב הצרכנים מעדיפים שולחנות האוכל עשויים מעץ מלא. הטקסטורה העשירה והחד פעמית, החוזק והיציבות, הוורסטיליות, היוקרה – לפינת אוכל מעץ מלא יש כל כך הרבה איכויות להציע שממש אין סיבה לחפש תחליפים.  

מראה ייחודי של עץ מלא

אחד המאפיינים הבולטים של פינות אוכל מעץ מלא הוא המראה הייחודי, החד פעמי. לכל רהיט מעץ מלא יש טקסטורה וגוון צבע ייחודיים שאי אפשר לשחזר או להעתיק. מעץ מהגוני בגוונים עמוקים ועד לאלון או אורן במראה כפרי נוסטלגי, הוורסטיליות של עץ טבעי מאפשרת התאמה לכל טעם והעדפה אסתטית, לכל סגנון וקונספט עיצובי. אך ללא קשר לסגנון שתבחרו, היופי הטבעי של עץ מלא יעניק לחלל שלכם אווירה מחבקת, מקבלת, מזמנת שיח עם שפע של נוכחות.  

מבחינה עיצובית, עץ מלא הינו חומר גלם וורסטילי באופן יוצא דופן. לדוגמה, מעץ אלון מעצבים בדרך כלל שולחנות אוכל במראה כפרי, עץ אגוז מיועד לעיצובים קלאסיים במראה יוקרתי, ועץ זית מתאים לבניית שולחנות אוכל במראה כפרי מחוספס. גם בסוגיות עיצוב נוספות, כמו מידות, צורות וטקסטורות, עץ מלא מציע שפע של אפשרויות. כך, למשל הוא יכול לשמש לבניית שולחן מלבני סטנדרטי, או לחלופין, שולחן עגול, מרובע או אף בעל צורה אסימטרית. במקום כיסאות אוכל, ניתן לעצב באמצעותו ספסל ישיבה במראה כפרי מחוספס.    

עמידות שולחן עץ מלא

מעבר ליתרונות דקורטיביים, לעץ מלא יש שלל איכויות נוספות, כמו למשל חוזק, יציבות ועמידות לאורך הזמן. בניגוד לחומרים סינתטיים או עץ מעובד, רהיטים מעץ מלא עומדים בהצטיינות במבחן הזמן ולכן הרכישה של פינת אוכל מעץ מלא תהווה השקעה משתלמת. עץ מלא עמיד בפני שריטות, דהייה ולכלוך, ועם טיפול הנכון הוא ישמור על המראה המקורי שלו במשך עשרות שנים. אך אם בכל זאת קרה לרהיט נזק, הרי שניתן לשפץ או לחדש אותו בקלות יחסית. 

בעידן של משבר האקלים, גם ערכים אקולוגיים מהווים שיקול משמעותי. הצרכנים שדואגים לאיכות הסביבה מעדיפים ריהוט מעץ מלא מכוון שהוא בר קיימא, מתחדש ומתכלה ולכן יש לו טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר בהשוואה לחומרים סינתטיים.

שולחנות אוכל מעץ מלא

טיפים לרכישת פינת אוכל מעץ מלא

פינת אוכל מעץ מלא אינה בין האופציות הזולות ולכן, חשוב לקבל החלטה מושכלת על מנת לבצע רכישה חכמה.

ראשית כל, יש להחליט האם תרצו לקנות פינת אוכל כסט או לחלופין לבחור שולחן אוכל ולהתאים לו כיסאות בנפרד. לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות משלה והכל תלוי בתקציב שלכם, הזמן הפנוי והעדפות האישיות. 

גודל וצורת השולחן

לפני תחילת החיפוש אחר פינת האוכל החדשה, יש להחליט מהם הגודל והצורה האופטימאליים לשולחן והכיסאות שלכם. כמו כן, מומלץ להעריך כמה סועדים ישבו סביב השולחן – בימים שגרתיים ובחגים. על מנת למנוע צפיפות ועומס וליצור מרחב פרופורציונלי ונוח לתנועה, מדדו את החלל שבו יעמדו השולחן והכיסאות. 

לאחר מכן, קבעו את הצורה המועדפת, סוג העץ והסגנון העיצובי. שולחנות מלבניים נחשבים לבחירה הפופולארית מכוון שהם מאפשרים מספר רב של מקומות ישיבה,כמובן שיש גם את האפשרות לשולחן אוכל נפתח. שולחנות עגולים או אובליים, לעומת זאת, מתאימים לסעודות אינטימיות יותר. 

סוג העץ לשולחן אוכל

סוג העץ ישפיע במידה רבה על המראה, העמידות ועל שלל תכונות נוספות של פינת האוכל.  על כך, מומלץ לחקור את המאפיינים של סוגי העץ הפופולאריים לבניית פינות האוכל: אלון, אגוז, דובדבן, מייפל ומהגוני. 

כסאות עץ לפינת אוכל

שיקולים אלה יעזרו לכם לצמצם מראש את האפשרויות. אולם, גם כאשר תמצאו את הרהיט המתאים, אל תשכחו לבדוק את איכותו. יש לוודא כי החיבורים של השולחן והכיסאות נעשו היטב, בדקו את היציבות של הרגליים. מומלץ לוודא כי הלקה או הצבע של השולחן איכותיים ולא מזיקים לבריאות. אם השולחן ניתן להארכה, יש לבדוק את המנגנון לפתיחת החלק הפנימי. כמו כן, חשוב לוודא כי הכיסאות שבחרתם נוחים, שהמשענת שלהם תומכת היטב בגב והריפוד רך ונעים.

קטלוג שולחנות אוכל>