fbpx
שולחן עץ

עיצוב פינת אוכל

לא משנה אם אתם אוכלים את הארוחות ליד שולחן קטן וצנוע במטבח או נוהגים להתאסף לסעודה מסביב לשולחן גדול ומאסיבי התופס חלל נרחב – מגיע לפינת האוכל שלכם בבית יחס מיוחד. עם עיצוב נכון ותשומת לב למספר פרטים אפשר בקלות להפוך כל פינת אוכל למקום ייחודי, נעים ומעוצב.

רוחב השולחן

ראשית, רוחב השולחן שלכם הוא משמעותי מאד. הרוחב האידיאלי של שולחן מלבני הינו כ-110 סנטימטרים. רוחב זה מאפשר עריכת שולחן אוכל בצורה הטובה ביותר, כלומר, נוחות ומרחב תנועה לסועדים משני צידי השולחן ומספיק מקום לכוסות, לצלחות ולכלי ההגשה במרכז שולחן.

פינות אוכל מרובעות

שטיחים לפינת אוכל

שטיחים הם אלמנט דקורטיבי שתוחם את חלל פינת האוכל. מלבד היותם יפים ומוסיפים אווירה וצבע למקום, יש לשטיח בפינת האוכל גם תפקיד פונקציונאלי. הוא מונע מהכיסאות והשולחן להחליק בקלות ממקומם וכך שומר על הסדר. מידת השטיח חשובה גם היא – רצוי שהשטיח יהיה רחב יותר מפינת האוכל בכ-60 סנטימטרים. באופן זה הכיסאות של הסועדים יישארו בתחום השטיח גם כאשר הם יקומו. השטיח יקיף את כל פינת האוכל ויעגן את הרהיטים הממוקמים בה.

גובה השולחן והכיסאות

כאשר קונים פינת אוכל, קיימת האפשרות לרכוש רק את השולחן ללא כיסאות או לרכוש את כל הסט. אם מחליטים לקנות את השולחנות בנפרד מן הכיסאות צריך לבדוק שהכיסאות מתאימים בגובהן לשולחן. רצוי למדוד את אורך, רוחב וגובה השולחן לפני הזמנת כיסאות לפינת אוכל כדי לוודא שלא ייווצר פער גבהים שיכול לגרום לתחושה לא נוחה לסועדים.

צורת השולחן

כיום יש מגוון אופציות לצורות שונות של שולחנות. אחת הבחירות הפופולריות לפינת האוכל היא שולחן אוכל עגול. לשולחן עגול אין פינות חדות ולכן הוא מאפשר זרימה בחלל ומקל על התנועה. שולחן אוכל עגול מתאים מאוד לחללים בעלי צורה ריבועית. הוא יוצר תחושה של יחד, שיתופיות ושוויון בין הסועדים.

שולחן אוכל עגול נפתח

תאורה

תאורה מהווה מפתח לאווירה בפינת האוכל שלכם. אהיל מעוצב תלוי מעל שולחן האוכל יוצר אפקט של מיקוד ומשרה אווירה חמימה וביתית. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בתאורה הוא צבע האור. אור צהוב יגרום לתחושת חמימות וביתיות אך אולי לא יספק אתכם אם אתם מתכננים לעבוד או ללמוד בפינת האוכל. לעומתו אור לבן יעניק למקום חיות ויאיר היטב, אולם עלול להרגיש לעתים קצת בוהק מדי. אפשרות מדליקה נוספת לפתרון תאורה בפינת האוכל היא התקנת מאוורר תקרה עם תאורה, כך תוכלו גם להאיר את אזור הישיבה סביב השולחן וגם להנות מרוח קלילה ונעימה.

מרקמים

לטקסטורות יש כוח מיוחד בכל הקשור להום סטיילינג. הן מסוגלות להפוך כל מרחב משעמם לחגיגה שלמה. חפשו הזדמנויות בסביבה של פינת האוכל לשילוב מרקמים. כך למשל וילונות המותאמים לגוון וסגנון פינת האוכל כפרית יוסיפו חמימות וירככו את הקשיחות של פלטות העץ וקונסטרוקציות הברזל של שולחן האוכל. גם לריפוד הכיסאות יש תפקיד חשוב. אפשר לאלתר עם אלמנטים נוספים כגון מפה או ראנר לשולחן, תחתיות במבוק או ראטן, אגרטל פרחים, קערת פירות או מעמד דקורטיבי ולייצור פינת אוכל רטרו עם נגיעות מודרניות. ההמלצה שלנו היא לא לפחד, להשתמש בצבעים ובחומרי הגלם השונים כדי ליצור הרמוניה, או לחלופין, ניגודים המעשירים את הסביבה.

פינות אוכל מעוצבות

תמונות וציורים

ציור או יצירת אומנות המושכים את העין יוסיפו אופי ונגיעה אישית לפינת האוכל. זהו המקום לבטא את עצמכם ולהעניק לבית אווירה מיוחדת ואישית.