fbpx
שולחן עץ

איך להתאים כסאות לשולחן אוכל?

הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את כל ההבדל בעיצוב של פינת האוכל. כך למשל, רבים חושבים ששולחן האוכל הינו הפריט הדומיננטי ביותר במרחב של פינת האוכל, אך למעשה הכיסאות חשובים לא פחות מהשולחן עצמו. רמת ההתאמה בין הכיסאות לשולחן תקבע בסופו של דבר האם החלל כולו ייראה הרמוני ונינוח והאם תיווצר בו אווירה מזמינה ונעימה עבור כל בני המשפחה.

הבחירה בכיסאות לשולחן האוכל צריכה להתייחס הן לפרמטרים הפונקציונליים (כתובת הכסאות, מידות, נוחות הישיבה) והן לסוגיה העיצובית, הקשורה בדרך כלל לסגנון, צבע, טקסטורה ועוד. בנוסף, כפי שכבר ציינו, יש לקחת בחשבון שהכיסאות צריכים להתאים לשולחן, הן ברמה הפונקציונלית והן מבחינה אסתטית. להתאמה הזאת יש חשיבות מכריעה.

קטלוג כסאות לפינת אוכל בגלריית פשוט >

אז איך לבחור את הכיסאות המושלמים לפינת האוכל שלכם? כיצד ניגשים למלאכה? מה צריך לקחת בחשבון? כדי לסייע לכם במשימה, יצרנו מעין “צ’ק ליסט” עם כל השאלות החשובות שאתם צריכים לשאול – וגם לענות עליהם.

כסאות לפינת אוכל

כמה כסאות אוכל לקנות?

כמה כיסאות אתם צריכים? ובכן, התשובה תלויה בגודל השולחן. כאשר השולחן מלבני, בדרך כלל מחשבים את מקומות הישיבה לאורך השולחן ושניים לרוחב (אחד לכל צד). רוב כיסאות האוכל מיוצרים במידות סטנדרטיות, אולם ישנם דגמים שרוחבם גדול מהממוצע. קחו בחשבון שעלול להיווצר מצב בו הכיסאות יתפסו יותר מקום מאשר מה שתכננתם.

כאשר מדובר בשולחן עגול, בחירת הכיסאות נעשית בהתאם לגודל ההיקף. בדרך כלל, לשולחן עגול אפשר להתאים כיסאות מאסיביים, עם רגליים בעיצוב מיוחד, מושב רחב יותר מהסטנדרט ומשענת גב גבוהה.

אם יש לכם שולחן נפתח או שולחן אוכל עם הארכה פנימית, אל תשכחו לרכוש כיסאות נוספות שיהיו בשימוש כאשר תצטרכו לפתוח את השולחן לאורך המקסימלי.

כיצד בוחרים את הסגנון של הכיסאות?

מקובל לחשוב שעיצוב הכיסאות צריך להתאים לזה של השולחן. כך, שולחן כפרי מאסיבי “מזמין” כיסאות עץ רחבים או ספסל עץ בטקסטורה גולמית. לשולחן במראה קלאסי עתיק יתאימו כיסאות בעיצוב וינטג’ עם אלמנטים דקורטיביים. שולחן אוכל מודרני בעיצוב מינימליסטי יראה טוב עם כיסאות קלי משקל מעוצבים בקו נקי. בשנים האחרונות נצפה טרנד חדש שמורד במסורת של הסטים לפינת האוכל. אנשים רבים בוחרים לערבב עיצובים, חומרים וגוונים ולשלב מגוון של כסאות שונים עם שולחן האוכל. זהו טרנד מדליק ומרענן. רק שימו לב שהכוונה העיצובית שלכם תהיה ברורה והדבר לא ייראה כטעות. בנוסף, תדאגו לפן האסתטי, בכל זאת הצבעים והחומרים צריכים להסתדר אחד עם השני ולהיות נעימים לעין.

בחירת הסגנון של הכיסאות תלויה לא רק בעיצוב של השולחן עצמו אלא גם במיקום בו הוא נמצא. כך אם השולחן ממוקם באזור המטבח ובנוי בסגנון בר תצטרכו לרכוש כיסאות גבוהים מותאמים. לשולחן אוכל שצמוד למטבח במראה מודרני אפשר להתאם כיסאות המשלבים אלמנטים ממתכת או פלסטיק צבעוני. לעומת זאת, אם השולחן ניצב בסמוך לפינת הסלון, כדאי לרכוש כיסאות גדולים, במראה ייצוגי וסולידי, כדי שיתאימו למראה הכללי של החלל.

כסאות מרופדים לפינת אוכל

כיצד בוחרים צבע לכיסאות? גם בבחירת הצבע יש להתייחס הן לעיצוב של השולחן והן למראה הכללי של האזור בו הוא ממקום. בדרך כלל, נהוג להתאים צבע של הכיסאות לצבע של השולחן. אולם בימינו אלו ישנם גם תפיסות עיצוב פתוחות ויצירתיות יותר הדוגלות דווקא ביצירת קונטרסט בין הצבע של השולחן ושל הכיסאות. כך, השילוב בין שולחן עץ כהה לבין כיסאות בהירים ייצור מראה לא סטנדרטי, משוחרר וחגיגי, והשילוב בין שולחן בהיר וכיסאות כהים יעניק לחלל מראה סולידי ודרמטי יותר. למראה יצירתי ושמח יותר, אפשר לשלב בין כיסאות בהירים וכהים.

האם כל הכיסאות צריכים להיות זהים?

באופן מסורתי, על מנת ליצור מראה מעוצב והרמוני, מקובל לרכוש כיסאות מאותו הדגם. אולם המגמות בעיצוב המודרני דוגלות בגישות פתוחות יותר. השילובים בין כיסאות שונים יוצרים אווירה נינוחה ולא רשמית, המאפשרת תחושה משפחתית נעימה וזורמת. אם החלטתם לשלב כיסאות שונים לשולחן האוכל שלכם, שקלו למקם בצד אחד של השולחן ספסל עץ שבדרך כלל נמוך מהכיסאות ולכן מתאים לישיבת ילדים. כמו כן, ניתן להציב בראש השולחן כיסאות רחבים יותר מאלה שמוצבים בצדדים.