שולחן עץ

שולחנות קפה מעוצבים – מה הסגנון שלך?

מאסיביים או קלי משקל, עשירים באלמנטים עיצוביים או בעלי מראה פשוט ומינימליסטי, צרים או רחבים – בין שלל הסגנונות של שולחנות קפה שמוצעים לצרכן המודרני, כל אחד יכול לבחור את הפריט שמתאים ביותר עבור הסלון הספציפי שלו, הן בזווית הפרקטית והן הדקורטיבית.

אך מהו למעשה שולחן קפה, או כפי רבים מכנים אותו – שולחן סלון? ובכן, מדובר בשולחן נמוך, לרוב מלבני או עגול, המיועד להצבה לצד או מול ספה וכורסאות בפינת הסלון. שולחנות קפה בסגנונות מסורתיים עשויים מעץ, אך בדגמים המודרניים משולבים לעיתים גם זכוכית, מתכת, חומרים טבעיים (קש, במבוק) או ממוחזרים וידידותיים לסביבה. דגמים מסוימים מורכבים משניים או שלושה שולחנות קטנים בעיצוב זהה שמיועדים להצבה צמוד אחד לשני.

קטלוג שולחנות קפה מעוצבים בגלריית פשוט >

המאפיינים העיקריים של שולחן קפה

שולחן קפה הינו פריט ריהוט שימושי ונחוץ: עליו מניחים מגזינים, משחקי קופסא, ספרים, נרות, זרי פרחים או חפצי נוי אחדים, וכמובן גם כיבוד ומשקעות כאשר מגיעים האורחים. שולחנות קפה שמאובזרים במדף תחתון משמשים בנוסף גם לאחסון של ספרים, מגזינים, שלטים וציוד מולטימדיה, משקאות אלכוהוליים או חפצים שימושיים, כדי שיהיו זמינים ונגישים בכל מקרה הצורך.

אך, מעבר לתפקודו הפונקציונלי, שולחן קפה מהווה חלק אינטגרלי של עיצוב הסלון ומשפיע במידה רבה על האווירה, הקונספט והמראה הכללי של החלל. על כך, בבחירת שולחן קפה, מומלץ לוודא כי סגנונו יותאם וויזואלית לריהוט ולשלל האלמנטים הנוספים שמרכיבים את הסלון.

שולחנות קפה עגולים

סגנונות פופולאריים של שולחנות הקפה בעידן המודרני

שולחנות קפה התפתחו בתרבויות העתיקות והקלאסיות, ובכל הדגמים המודרניים אפשר לזהות את ההשראה התרבותית וההיסטורית. לפניכם – 7 סגנונות פופולאריים של שולחנות קפה שנפוצים בימינו.

שולחנות שייקר

שולחנות אלה נוצרו על ידי בני הקהילה הנוצרית בארה”ב באמצע המאה ה-18, אשר דגלו בערכי השוויון, הפשטות, הצניעות והפונקציונליות. ערכים אלו באו לידי ביטוי ברהיטים איכותיים בעיצוב בסיסי ומינימליסטי, במבנה הרמוני ובקו נקי מקישוטים. שולחנות קפה האופייניים לסגנון זה עשויים מעצי דובדבן, מייפל או אורן ולרוב כוללים רגליים ישרות, מגירות ומדף תחתון.

שולחנות קוטג’

באופן כללי, דגמי שולחנות קוטג’ משויכים לסגנון כפרי, אך יש להם סימני היכר ספציפיים. הסגנון התפתח באמצע המאה ה-19 ונועד לעיצוב בתים בסביבה הכפרית. שולחנות קפה בסגנון קוטג’ בנויים מעץ רך, צבוע לבן, אפור, לילך או כחול בהיר, ולעיתים מעוטרים בהדפסים פרחוניים עדינים. הדגמים הטיפוסיים של הסגנון מתאפיינים במראה רומנטי, זורם ומלוטש וכוללים רגליים מקומרות ומגוון גילופים, חריטות, ציורים והדפסים אמנותיים.

שולחנות לסלון מעוטרים

שולחנות קפה תעשייתיים

שולחנות אלה מעוצבים בהשראת ציוד תעשייתי הנמצא בשימוש במפעלים וסדנאות נגרות, ולכן בנויים ממתכת או בשילוב מתכת ועץ, בעיצוב המדגיש פונקציונליות כערך עליון. לעיתים, ביצירת שולחנות קפה תעשייתיים משתמשים בחומרים או חפצים ממוחזרים ודגמים אחדים מאובזרים בגלגלים במקום רגליים סטנדרטיות. שולחן קפה במראה תעשייתי יתאים באופן מושלם לחלל הלופט המודרני אך יכול להשתלב גם בסלון במראה קלאסי, להדגשת הניגודים וליצירת קו עיצובי מעניין ושובר מוסכמות.

שולחנות קפה בסגנון אמצע המאה

סגנון ריהוט זה, הקרוי לעיתים גם כרטרו, הפך לפופולארי בתקופה שבין שנות החמישים והשישים של המאה הקודמת וממשיך להיות פופולארי גם בימינו. שולחנות קפה המעוצבים בסגנון זה בנויים לרוב מעץ עם פלטה עגולה, אובלית או מלבנית, מתאפיינים ביציבות ופרקטיות, ומציגים מראה נקי, קומפקטי ופשוט, עם גימור במראה טבעי.

שולחנות קפה כפריים

שולחן קפה פרסונס

סגנון ריהוט פרסונס התפתח בשנות השלושים של המאה הקודמת בסטודיו לעיצוב המפורסם בשם פרסונס, ומאז ועד היום זוכה לפופולאריות רבה בשל מראה קלאסי, הרמוני ומאוזן, ותכונות פרקטיות מצוינות. שולחנות קפה פרסונס מתאפיינים בוורסטיליות רבה, המאפשרת להם להשתלב במגוון רב של חללים בעיצובים שונים. הדגמים הטיפוסיים של שולחן קפה פרסונס בנויים מעץ מלא עבה ומאסיבי, עם פלטה ורגליים בעובי זהה, בצורה מרובעת או מלבנית.

שולחנות קפה מודרניים

סגנון זה נוצר בעקבות המהפכה התעשייתית במאה ה- 19 וממשיך להתפתח גם היום. למעשה, לא מדובר בסגנון הומוגני אחד אלא יותר במכלול תתי סגנונות, השונים אחד מהשני בקונספט, חומרי הגלם, הצורות והגדלים, כאשר המכנה המשותף לכולם הינו מראה לא סטנדרטי עם דגשים דקורטיביים ייחודיים, בהשראת האומנות והטבע. שולחנות קפה בסגנון מודרני נבנים לעיתים בצורה מקומרת או מעוגלת, עם שילוב זכוכית, מתכת או פלסטיק שקוף וקליעה או חיתוך עץ באופן מקורי.

שולחן ארגז בסגנון רטרו

שולחן קפה עכשווי

אומנם שני הסגנונות – המודרני והעכשווי – עשויים להתפרש כזהים, למעשה מדובר בשני מושגים שונים. בניגוד למגמות עיצוב “רגילות”, סגנון עכשווי מגדיר טרנדים שפופולאריים כרגע, ולכן הוא משתנה מתקופה לתקופה. נכון להיום, שולחנות קפה בסגנון עכשווי מתאפיינים באלמנטים בולטים, דומיננטיים ונועזים ונבנים לעיתים עם פלטות זכוכית במסגרת מתכת, גימור אפוקסי, רגלי ברזל מחוברות, לפעמים כסטים של שניים או שלושה פריטים צמודים בגדלים שונים.