fbpx
שולחן עץ

עץ ואפוקסי – רהיטים בלוק מעודכן

לקטלוג הרהיטים בגלריית פשוט >

תעשיית הריהוט המודרנית מציעה לצרכנים מוצרים העשויים ממגוון רב של חומרי הגלם – מסורתיים, אקזוטיים וגם כאלה שנוצרו בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים – מלוחות עץ מתועש, קש, זכוכית ועד למתכת וגם סוגי פלסטיק למיניהם. אבל, רוב הקונים עדיין מעדיפים ריהוט מעץ מלא.

להעדפה ברורה זאת יש סיבות רבות; ריהוט מעץ מלא הינו איכותי ועמיד, מתהדר במראה יוקרתי וקלאסי ושומר על יופיו לאורך השנים. ואולם, גם עץ מלא זקוק להגנה מפני נזקי השימוש, השחיקה והאקלים. כדי לייצור שכבת הגנה איכותית על העץ, משתמשים בטכניקות ציפוי או צביעה, אשר מעניקים לעץ עמידות גבוהה וגם מקנים לו מראה ייחודי.

ישנם חומרים רבים המתמזגים במרקם העץ ומקנים לו מעטפת חיצונית. לרוב אלה החומרים הסינטטיים, אשר הפכו לפופולאריים בעידן הטכנולוגי, בזכות ייצורם הזול והמהיר. הידועים שביניהם הם סיליקון, אקריליק, פוליאמיד ואפוקסי. במאמר הזה אנחנו נדבר על  החומר השימושי ביותר לציפוי ריהוט מעץ מלא: אפוקסי.

רהיטי עץ מלא ציפוי אפוקסי

מה זה אפוקסי?

אפוקסי הינו פולימר שקוף, בעל שימושים נרחבים בשלל ענפי התעשייה, הן לצורך היציקה וההדבקה והן בתור הציפוי והכיסוי. האיכות המרכזית של חומר אפוקסי הינה יכולתו להתקשות כשמערבבים אותו עם סוגי חומרים ספציפיים בתעשייה הכימית. התכונה הייחודית הזאת הופכת את אפוקסי לחומר הגנה מושלם מפני שלל סוגי הנזקים וגם נגד כימיקלים וחשמל סטטי. ציפוי אפוקסי אינו מתקלף, אינו נשרט ואינו דוהה, וגם לא מייצר שכבה עבה וכבדה מעל רהיטי עץ בעיצוב אישי.

אך, כאשר מדובר בשימוש באפוקסי בתעשיית הרהיטים, יש לחומר זה יתרון נוסף – הוא מעניק לרהיט מראה חלק ומבריק, המזכיר את מרקמו של השיש. עם השנים, בעקבות הביקוש הרב, שודרגו התכונות של אפוקסי, וזאת כדי להפוך אותו לחומר גלם אוניברסלי, עמיד בצורה יוצאת דופן וידידותי לסביבה ולבריאות האדם.

ריהוט עץ בציפוי אפוקסי – כל היתרונות

בתור חומר ההגנה על רהיטי עץ, אפוקסי מאפשר:

ניקוי רהיטים באמצעות מגוון חומרי ניקוי, גם אלה שמכילים חומצה או כימיקלים עוצמתיים. חשוב לזכור שהשימוש בחומרי ניקוי כימיים על עץ “נקי”, ללא שכבת הגנה של אפוקסי, עלול להרוס את הריהוט, ללא קשר לסוג העץ ממנו הוא בנוי.

מניעת הצטברות הלכלוך וחלקיקי האבק על משטחי הרהיט וזאת מכוון שאפוקסי דוחה חשמל סטטי.

הגנה מפני נוזלים. כידוע, ספיחת הנוזלים הינה הבעיה המרכזית של רהיטים מעץ מלא, במיוחד עבור שידות מטבח ואמבטיה. הנוזל שחודר אל תוך העץ גורם לו נזק רב, מכוון שהוא הורס את הצורה והמרקם המקוריים (על ידי יצירת “בועות” ועיוותים) וגם בגלל שהלחות גורמת לעץ להירקב. כיסוי אפוקסי מגן על העץ לא רק מהנוזלים במגע ישיר (למשל כאשר הנוזל נשפך על הרהיט), אלא גם מהלחות שנמצאת באוויר.

ריהוט בגימור אפוקסי

אך מעבר לתכונותיו הפונקציונליות, אפוקסי עשוי לשפר את האסתטיקה של הרהיט ולהקנות לו מראה מיוחד,  אשר לא רק שמבליט את יופיו המקורי של העץ, אלא גם מעניק לו גוון או מרקם שונה. כך למשל, אפשר לנצל את התכונות הייחודיות של אפוקסי על מנת לייצר מרקמים ייחודיים, המשלבים מספר צורות, גוונים וטקסטורות עבור ארונות, קונסולות, שולחנות אוכל ועוד פריטי ריהוט מעוצבים לבית. באמצעות טכניקות יציקה מיוחדות, מעצבי ריהוט בוטיק יוצרים רהיטים במראה ציורי, אשר לעיתים מזכיר נופים יפיפיים של הטבע. הדוגמה הקלסית לשימוש באפוקסי ליצירת תמונה על משטח העץ, הינה שולחן “נהר”, בו אפוקסי ממלא את החללים בין שתי פלטות עץ טבעי בטקסטורה צבעונית.

נהוג להשתמש בצביעת אפוקסי למטרות אסתטיות במזנונים, שדות וויטרינות, שולחנות קפה ואוכל, ארונות ומשטחי מטבח.