שולחן עץ

כסאות לפינת האוכל

כסאות לפינת אוכל במגוון של דגמים, צבעים, סגנונות עיצוב ואפשרויות בהתאמה אישית.

כסאות לפינת אוכל בגלריית פשוט >

לפינת האוכל תפקיד מרכזי בחיי היום יום שלנו, זה המקום בו בני המשפחה יושבים לאכול יחדיו ומדברים זה עם זה, הילדים יושבים להכין שיעורי בית והמקום בו אנו מארחים חברים ומשפחה.

פינות אוכל מגיעות בכל הצורות, הסגנונות, גדלים, צבעים וחומרים – משולחן פורמייקה פשוט ועד שולחן אוכל מלבני יוקרתי וכל מה שביניהם. אבל, האלמנט החשוב ביותר בפינת האוכל הוא הכיסאות. כיום, ניתן למצוא כסאות במגוון עיצובים וסגנונות בטווחי מחירים שונים – כסאות מרופדים, כסאות בסגנון כפרי, קלאסי עתיק, מודרני, תעשייתי ועוד.

כסאות עץ לפינת אוכל

אז, איך לבחור את הכיסאות המתאימים ביותר לפינת האוכל? לפניכם כמה טיפים חשובים:

בחירת סגנון עיצובי המתכתב עם החלל

יש לקחת בחשבון את סגנון העיצוב המבוקש עבור פינת אוכל ולבחור כסאות שעיצובם ישתלב בטבעיות. כאשר הסגנון המבוקש הוא כפרי, קלאסי או רטרו, כדאי ללכת עם כיסאות עץ, עדיף מלא, רצוי בגוון טבעי או בהיר שייצור תחושה רגועה ונינוחה בחלל. אם הסגנון הוא מודרני מינימליסטי, נבחר כסאות בקו נקי ולא עמוס, ממתכת או פלסטיק ובצבעים אחידים. למראה צעיר ועכשווי ניתן לשקול שילוב של כסאות מעוצבים וצבעוניים מברזל, עץ או פלסטיק.

שילוב רהיטים שונים

כדאי לזכור שהכיסאות והשולחן לא חייבים להיות סט תואם, אלא ניתן לשלב רהיטים שונים. למשל, אם סגנון שולחן האוכל רשמי וכבד כדאי לשלב כסאות בסגנון רטרו קליל ובגוון בהיר כמו כסאות לבנים אשר ישברו את המראה הכבד ויכניסו נגיעות של קלילות לחלל. מה שכן, חשוב לזכור שיש למדוד מראש את גודל השולחן על מנת לוודא כי רוחב הכיסאות יתאים ולא תהיה צפיפות. מעבר לכך, גם הכיסאות עצמם לא חייבים להיות באותו צבע, עיצוב או סגנון. רק יש לזכור שאם בוחרים כסאות בעיצובים שונים, יש לוודא שהם בגובה זהה כדי שהסועדים לא ישבו בגבהים שונים. בנוסף, רצוי לבחור כסאות בעלי משקל קל יחסית על מנת שיהיה ניתן להזיזם ממקום למקום בבית.

סוגי ריפודים

כסאות מרופדים משדרים תחושה של נוחות, רכות ופינוק. ישנם סוגים שונים של ריפודים – עור, דמוי עור, צמר, בד ומגוון רחב של סגנונות, צבעים והדפסים. כאשר בוחרים ריפוד, במיוחד אם יש בבית ילדים קטנים או בעלי חיים, חשוב לבחור כסאות בד עם חומר סינטטי איכותי או ריפוד סינתטי דמוי עור איכותי שדוחים כתמים, נעימים למגע, ניתנים לניקוי בקלות ועמידים לנזקי הזמן. אלו עדיפים על פני ריפוד עור אשר יכול להישרט או להיסדק או ריפוד בד שלא ניתן לניקוי.

כמו כן, לא כל הכיסאות חייבים להיות באותו בד או באותו הגוון, לדוגמא, אפשר לגוון ולרפד את שני הכיסאות שבראשי השולחן בריפוד אחד ואת ארבעת הנותרים בריפוד אחר.

כסאות לפינת האוכל

איכות היא לא מילה גסה

חשוב לא להתפשר על איכות ונוחות הישיבה –  כדאי לבחור כורסאות קטיפה או כסאות עם משענת יד ומשענת גב גבוהה ומרופדת בכדי לאפשר ישיבה נוחה לאורך זמן. כמו כן, חשוב לבחור כסאות מחומר איכותי על מנת שיעמדו בעומס ובתנאים הסביבתיים לאורך זמן. אחד החומרים הפופולריים היום בשוק הוא עץ מלא מאחר והוא בעל יתרונות רבים – הוא חזק ועמיד למשך שנים רבות, ידידותי לסביבה, והכי חשוב, ניתן לחדשו ולשנות את צבעו בקלות בשיטת עשה זו בעצמך.

שמירה על תקציב

מומלץ להגדיר מראש את מסגרת התקציב ולעשות סקרי שוק. עלות הכיסאות צריכה להיות במסגרת התקציב ורצוי אף להשאיר יתרה להוספת גוף תאורה או ריהוט משלים.

כסאות פינת האוכל מהווים חלק מרכזי בעיצוב הבית. לכן, חשוב לבחור אותם בצורה נכונה, בליווי השיקולים המתאימים ותוך התייעצות עם מומחים מהתחום.