fbpx
שולחן עץ

רהיטים מאינדונזיה

נסענו לאינדונזיה ללוות את הדרך שעושה העץ מחומר גלם ועד שהופך לרהיט, מגולף, משוייף, צבוע, איכותי ויפה.


שלב ראשון – חומר גלם

העצים באינדונזיה גדלים במטעים מיוחדים לצורך תעשיית הרהיטים עפ”י הרגלוציה הקפדנית מאוד של המדינה בנושא עצים. כשעץ מגיע לקוטר 40 ס”מ הוא נחשב בוגר. ייצרני ריהוט עץ משתמשים בעצים טיק, מהגוני ומנדי.
מטע טיק מתחלף פעם ב- 15 שנה בערך, מטע מהגוני פעם ב- 6 שנים.

עץ מלא מאינדונזיה

שלב שני – פריסה

את הגזעים פורסים פריסה ראשונית והפרוסות הגדולות מהוות בסיס לחומר לייצור.

עץ מלא

שלב שלישי – חיטוי

נושא החיטוי ממזיקים בעץ הוא מאוד חשוב ובמפעל שלנו העצים עוברים חיטוי 3 פעמים לאורך תהליך הייצור של הרהיט. הפעם הראשונה היא המשמעותית ביותר – חומר הגלם הפרוס נכנס לאמבטיה עם חומר חיטוי לספיגה במשך 5 דק’.

שלב רביעי – הסרת קליפה וייבוש

הייבוש הוא אחד החלקים החשובים בתהליך – גם לייבוש מחומר החיטוי שנטבל בו העץ ובעיקר ייבוש העץ שרק נכרת והוא עדיין “חי” – עץ חי עדיין נושם, זז – וברגע שהרהיט בנוי אנחנו מעדיפים כמה שפחות תזוזות כדי למנוע סדקים וגם, צביעה איכותית ניתן לצבוע רק על עץ יבש.
הייבוש נעשה לאחר הסרת הקליפה. את הקליפה לא זורקים – הקליפה וכל חלק של העץ שלא משמשת לנגרות – משמש להזנת תנורי הענק שמייבשים את העצים – כל החלקים בעץ משמשים את ההליך, כולל הנסורת. העצים הפרוסים נערמים נערמים בחדר הייבוש בערימות עם רווחים ביניהם כדי שיתייבשו היטב מכל הכיוונים. חדר הייבוש הוא גם חדר עישון – הייבוש והעישון בעזרת תנורי ענק שעובדים 24/7 מכניסים לחדר גם עשן וגם חום – שניהם חשובים לתהליך הייבוש ולתהליך החיטוי ממזיקים. תהליך הייבוש אורך מספר שבועות בהם נוזלים רבים היוצאים מהעצים עוזבים את חדר הייבוש.

עץ מלא

שלב חמישי – חיתוך אחסון ואיגוד

בשלב זה חותכים את העצים לפי ההזמנות. מנהל המחסן עובר על כל השרטוטים בהזמנות ומחשב בדיוק כמה עץ צריך לכל הזמנה ואיך צריך לחתוך אותו.
כל העצים שמשמשים להזמנה אחת נאגדים ונקשרים כחבליה אחת עם השרטוטטים והחבילות עוברות לנגרים.
לאחר האיגוד עוברים העצים שלב שני בתהליך החיטוי – עישון נוסף קצר נגד מזיקים.

שלב שישי – החלקה ויישור

הנגר מקבל את הערימה והשרטוט ומתחיל לייצר רהיט – לפני תחילת העבודה עם העצים הם עוברים הקצעה (החלקה ויישור) וחיתוך מדוייק יותר של כל חלקי הרהיט לפי התוכנית ומתחילים להדביק ולחבר בעזרת פרזולים.רהיטים - אינדונזיה

שלב שביעי – גילוף

רהיטים שיש בהם אלמנטים של גילוף, שזו ההתמחות של האינדונזים, מועברים חלקי הרהיט שיש בהם גילופים לצוות הגילוף, צוות הגילוף משרטט את הדוגמא לגילוף – בהתחלה על נייר כשבלונה ולאחר מכן על חלקי הרהיט עצמם ומתחילה עבודת הגילוף המדהימה שנעשית באופן ידני לחלוטין בעזרת סט כלים מגוון ורחב. התוצאות מושלמות, מדוייקות וסימטריות. אמנות של ממש…

שלב שמיני – שיוף

לאחר הגילוף עוברים חלקי הרהיט לצוות השיוף המורכב כולו מנשים העוסקות בשיוף, ליטוש והחלקה. זהו שלב קריטי על מנת שניתן יהיה לצבוע את הרהיט כמו שצריך. העבודה נעשית בעזרת נייר שיוף, מברשות, מלטשות, גלגלות ועוד – מיכשור עדי שמאפשר שיוף של כל גילוף מכל סוג. לאחר השיוף מנקים הכל במברשת בקפידה שלא יישאר אבק ואז שלב שלישי נגד מזיקים – הפעם עם מברשת.ריהוט מאינדונזיה

שלב תשיעי – צבע

הרהיט מורכב ע”י הנגר באופן מלא ועובר לצביעה. כל רהיט נצבע לפי התוכנית שלו.
שלב א – כל הרהיטים נצבעים בצבע יסוד שקוף להגנה, לאחר צביעת היסוד שוב מלטשים את הרהיט.
שלב ב – הרהיט עובר או לאיזור צבעת השמן – שם נצבעים רוב הרהיטים הצבועים בגוונים חומים או לחדר האפוקסי – הוא חדר סגור אטום וסטרילי בו נצבעים כל הרהיטים בצביעה האטומה ובגוונים הבהירים.

הדבקת עלי זהב

כדי שרהיט יהיה מוזהב באמת ולא רק בצבע זהב, יש להדביק עלי זהב אמיתי.
הדבקת עלי זהב היא עבודת יד עדינה וקפדנית המבוצעת עלה אחר עלה, ואחר כך מושחים לכה על הכל.

שלב עשירי – בקרת איכות

צוות בקרת האיכות המורכב כולו מנשים, עובר באופן מדוקדק על כל הרהיטים ומסמן את הנקודות בהן הרהיט או הצביעה אינם מושלמים והרהיט חוזר לשיוף, ליטוש וצביעה מחדש בנקודות האלו.ייצור רהיטים באינדונזיה

שלב סופי – אריזה ושילוח

הרהיטים המוכנים עוברים למחלקת האריזה – שם הם נראזים ב- 2 שכבות: שכבה ראשונה – קרטון עדין סופג לחות, שכבה שניה – קרטון עבה המגן על הרהיט וקשירה. על כל רהיט כתובים במדוייק כל הפרטים שלו ומס’ ההזמנה והוא עולה על המכולה שמגיעה לפתח המחסן להעמסה. ומשם – לאניה, קרוב לחודש בים ולנמל אשדוד או חיפה – ומשם למחסן שלנו ולבית הלקוח המאוד מרוצה.