fbpx
שולחן עץ

ריהוט עץ מלא

מדוע רהיטים מעץ מלא הם הבחירה המועדפת? מה הם היתרונות של עץ מלא וכיצד ניתן לבדוק את טיב הרהיטים מעץ?

קטלוג רהיטי עץ מלא >

רהיטי עץ קובעים את הטון העיצובי בבית ללא קשר לסגנון העיצובי שבו בחרתם לעצב את החדרים. גם בסביבה של עיצוב מודרני או בסגנון תעשייתי, רהיטי עץ מוסיפים נגיעות של חום, רגש, טבעיות, תחושה של בית, רוגע ושורשים. יש לעץ מלא את היכולת לרגש אותנו בעצם שלמותו וגולמיותו. זו היא תכונה אשר מיחדת את הרהיטים העשויים מעץ מלא ומבדילה אותם מכל מוצר המיוצר מעץ תעשייתי מעובד, גם אם הגימור שלו סופר איכותי ומדמה עץ מלא.

 

למה לבחור בריהוט מעץ מלא?

עמידות ואיכות

רהיטי עץ מועברים מדור לדור במשפחה בכדי, שומרים על מסורת המשפחה. רהיטים מעץ מלא שומרים על האיכותם לאורך שנים ארוכות ללא פגע והם נחשבים לעמידים ביותר. כמו יין טוב, הם רק משתבחים עם השנים ומעלים את ערכם. בכל סבב אופנה שמחפש את ההשראות בעבר, רהיטי עץ מלא מהתקופות המרוחקות מקבלים חיזוק נוסף והופכים לנכס של ממש.

תחזוקה קלה

רהיטים העשויים מעץ מלא נחשבים לעמידים ביותר, קלים לניקיון ובעלי תחזוקה שוטפת נוחה. כשמדובר ברהיטים מעץ מלא אין צורך בטיפול מיוחד בעץ. בשוק קיימים תכשירים רבים המאפשרות ניקוי יעיל ומהיר בעלויות נמוכות ביותר. מוצרי תחזוקת רהיטי עץ שומרים פרטי הריהוט שלכם נקיים ומטופחים.

עיצוב רהיטים מותאם אישית

ריהוט מעץ מלא לבית או לכל חלל עיצובי אחר הוא דבר אישי אשר נבחר בקפידה לאחר מחשבה והיטב על הסביבה. כאשר מביטים ברהיטים מרחוק כולם נראים אותו הדבר אבל כאשר מתקרבים רואים את העץ המלא במלוא הדרו והשוני נגלה לעין – ממש כמו בציורי קיר מרהיבים. גם אלמנט הזמן חשוב בעיצוב האישי מאחר והיום ישנה אופנה לריהוט מסוג אחד ובעוד מספר שנים תהיה אופנה אחרת. עץ מלא מקבל אליו שינויים במשך הזמן ומעניק את האפשרות לשנות בעזרת צבע ורמת גימור רהיט לגמרי אחר.

גלריית ריהוט מעץ מלא

רהיטים במחיר משתלם

רהיטים מעץ מלא נחשבים לרהיטים אשר עלותם אינה זולה. אך, יש לקחת בחשבון את מכלול המרכיבים כמו איכות, אחזקה, עיצוב ועמידות לאורך זמן בתוך המחיר הסופי. רהיטים אשר עשויים מעץ מהונדס נוטים יותר לשנות את צורתם, להיבקע ואף להישבר מהר מה שיגרום לכם לרוץ ולרכוש עוד ועוד רהיטים בזמן קצר.

רהיטי עץ מלא אפשר לתקן בקלות

יתרון נוסף ברכישת רהיטי עץ מלא הוא האפשרות לבצע תיקונים. עץ תעשייתי הוא חומר פגיע מאוד אשר נשבר, נשרט או מתפורר בקלות, לכן שיפוץ לרהיטים העשויים בפלטות סיבית או עץ מעובד אחר לרוב לא אפשרי. ריהוט עץ מלא, לעומת זאת, ניתן לתקן בקלות. גם אם יש פגיעות בשטח הפנים של המוצר, קיימות אפשרויות רבות לפתור את הבעיה. ליטוש, שיוף, צביעה מחדש, סטימת חורים וחריצים עם חומרים ייעודיים וטיפול בשמני עץ – כל הטכניקות עומדות לרשותכם.

ויטרינות עץ

איך בודקים את האיכות של רהיטי עץ?

המבנה והחיבורים של רהיטי העץ תורמים לא רק לנראות של הרהיט אלא גם לעמידותו והפונקציונאליות. לפניכם מספר מושגים וטיפים אשר יסיעו לכם להבחין בין האיכויות השונות של המוצרים ולוודא שאתם רוכשים פריט איכותי שיחזיק מעמד שנים.

שגם ומגרעת (או סין וגרז)

זו היא טכניקה עתיקת ימים לחיבור של חלקי רהיט. בדובר בשני אלמנטים משלימים – אחד עם בליטה מרובעת והשני עם חור בגודל מתאים לבליטה. החיבור נעשה על ידי הכנסת הבליטה לתוך החור והוא מאובטח באמצעות פין עץ. זו היא שיטת חיבור חזקה ואסתטית שאינה ויזואלית ומאפשר ביצוע חיבורים נקיים ואיכותיים.

תבחנו את החיבורים

כאשר בוחרים רהיטי עץ רצוי להסתכל על החיבורים בין החלקים השונים. רהיטים איכותיים יחוברו על ידי ברגים, פינים ומוטות. שימוש בסיכות ואלמנטים מודבקים עם דבר בלבד מעיד על איכות ירודה של המוצר. כדי לבדוק את חוזקו של הרהיט בחנו את החיבורים הפנימיים בפינות ואת החיזוקים השונים אשר אמורים לאבטח את הקונסטרוקציה כולה.

ריהוט מעץ מלא

גימורים

תנסו להתמקד בפרטים הקטנים. תסתכלו על קצוות ומפגשים בין האלמנטים, תעבירו יד על פינות ופני השטח. האם זה מרגיש חלק ונעים? האם הפינות והמגרעות עברו עיבוד? הפרטים הקטנים חשובים גם מהבחינה האסתטית, אבל גם מעידים על הקפדה ומקצועיות של יצרן הרהיט.

רהיטי עץ באיכות גבוהה הם רהיטים אשר מכילים שכבה נוספת ודקיקה של עץ לציפוי משלים מפני אבק ומעלים את רמת העמידות של הרהיט. שיוף הוא חלק חשוב מאוד מתהליך גימור הרהיט. רהיט אשר שויף בצורה נכונה יהיה חלק לגמרי, ללא בליטות או קצוות גסים של עץ לא מהוקצע. כאשר צובעים רהיטי עץ נותנים לנימים הטבעיים של העץ להופיע כדי לשמור על המראה המיוחד שלו. כל עץ הוא שונה מן השני וכדי להגיע לתוצאות איכותיות וגבוהות יש לצבוע עם כיוון העץ ולא נגדו כדי לא ליצור חלקים ומקומות אשר בהם הצבע ייספג מהר מידי ויכתים את המקום. לאיטום של רהיטי עץ יש דרגות רבות המגיעות החל מרמת גימור מט ועד זיגוג מבריק במיוחד. לכל אדם ישנו סגנון וטעם אחר וניתן לקבל רמות שונות של גימור על ידי רכישת רהיטים בהזמנה אישית, אבל גימור באיכות טובה יהיה עבה יותר, עשיר ועמוק מאחר והייתה צביעה של מספר שכבות והוא יהיה עמיד לאורך שנים מפני בעיות של התכווצות או התנפחות.

גב הרהיטים

שידות, ארונות, קונסולות, מזנונים, יחידות מידוף, ויטרינות וספריות – כל אלה הם רהיטים בעלי גב המופנה אל הקיר. החלק האחורי של רהיטים מסוג זה צריך להיות משויף, אחיד ומהודק באמצעות ברגים או מסמרים קטנים ולא על ידי סיכות.

דלתות ומגירות

בחנו את חיבורי הדלתות והמנגנונים של המגירות. מסילות וחיבורים מפלדת אל-חלד, מנגנוני טריקה שקטה, איכות הידיות והצירים מעידים על איכות הספריה, המזנון, השידה או הארון שברצונכם לרכוש. תפתחו ותסגרו את המגירות והדלתות, תוודאו שבמצב סגור פני שטח הרהיט אחידים ושום דבר אינו בולט. תבדקו שהחריצים בין האלמנטים הם ברוחב שווה ומקבילים אחד לשני.

כסאות עץ

מאיזה עץ עשויים הרהיטים?

רהיטי עץ – זה אולי נשמע לכם מאוד חד משמעי, ואילו המילה “עץ” מייצגת עולם שלם של חומרי גלם מגוונים ביותר החל מחומרי גלם תעשייתים, סוגי עץ מלא רך או קשה ושילובים של סוגי עץ במוצר אחד.

סוג העץ קובע לרוב את איכותו ועמידותו של הרהיט לאורך זמן. עצים קשים דוגמת טיק, אלון, מהגוני, אגוז או דובדבן נחשבים לעמידים יותר. רהיטי עץ המיוצרים על ידי שימוש בעצים אלו מתייבשים באוויר ועוברים תהליכים טבעיים להוצאה של לחות הקיימת בתוך העץ.

סקויה, אורן או ארז הנחשבים לעצים רכים והרהיטים העשויים מהם יהיו עמידים פחות בפני פגעי מזג האוויר והלחות. כדי לשפר את רמת האיכות שלהם הם צריכים לעבור טיפולים מיוחדים לחיזוק העמידות ופעולות ציפוי בפני שריטות ופגיעות נוספות בעץ.

product5
product5-logo
chair-img