שולחן עץ

כסאות עץ לפינת אוכל

באיזה כיסא תרצו לשבת ולהושיב את האורחים ליד שולחן האוכל?

קטלוג כסאות עץ >

כסאות הם פריטי הריהוט הנפוצים ביותר בבית. ניידים וקלים ביחס לרהיטים אחרים, הכסאות פזורים בחללים השונים לנוחיותנו, ולא לצורכי ישיבה בלבד. כיסה נוח ומעוצב הוא רהיט חובה באזור פינת האוכל או פינת העבודה. בחדר השינה לרוב תמצאו כיסא שבין היתר משמש אותנו להנחת בגדים או ספרים. וגם בסלון לא פעם תפגשו בכיסה שתופס בצניעות פינה כלשהי, כאילו במקרה, ונשלף משם במהרה ברגע שמגיעים האורחים.

כאשר מדובר בעיצוב הכסאות לפינת אוכל, עץ הוא החומר הפופולארי אשר נהוג להשתמש בו מאז ומתמיד. כסאות עץ קיימים עוד מתקופת התנ”ך כמקומות כבוד, פאר והדר עבור מלכים ואנשי אצולה ואילו אנשים פשוטים הסתפקו בישיבה על הרצפה. אט-אט פותח מקצוע הנגרות והשימוש בכיסאות העץ הפך לפריט שימושי בכל מקום.

כסאות עץ לפינת אוכל

מהו הכיסא הנכון לשולחן?

עולם העיצובים של כיסאות עץ לפינת אוכל הוא אינסופי והוא כבר שנים רבות משמש השראה לתערוכות, מחקרים ואף ספרים. כיסאות קלאסיים מרופדים מעץ מלא, כיסאות בעיצוב מודרני מעץ ומתכת, כיסאות מעוצבים בסגנון עתיק עם גילופים ופיתוחי עץ מרהיבים, כיסאות כפריים בקווים נקיים עשויים מעץ גושני בגימור גולמי – תבחרו מה שתבחרו, אבל חשוב שתתנו את הדעת על מספר נושאים חשובים לפני שתביאו כיסא חדש לפינת האוכל.

קביעת הסגנון

הערכת הכיסא צריכה להתחיל עוד לפני שהתיישבתם עליו בחנות. תביטו על ביתכם והרהיטים שבו, קבלו רעיונות והשראה מהאינטרנט או מגזינים של עיצוב פנים ואז תשאלו את עצמיכם מה הוא הכיסא  שישתלב עם שולחן האוכל בצורה הטובה ביותר ויהפוך לחלק טבעי ובלתי נפרד מפינת האוכל, המטבח והסלון. האם אתם מדמיינים כיסאות עץ מעוצבים בקווים נקיים עם מגע מודרני, מעוניינים ללכת על סטייל אירופאי רטרו קלאסי מיושן עם כיסאות מגולפים עם חריטות ופיתוחים מעניינים, או שאולי דווקא הסגנון הכפרי הטוסקני מדבר אל ליבכם?

כיסאות עץ לשולחן אוכל

מידות כיסא האוכל

מידותיו של כיסא אוכל הן נגזרת של צורת הישיבה בעת הסעודה והן חייבות להיות מותאמות באופן מושלם לשולחן האוכל שלידו יוצב הכיסא. כאשר מדברים על שולחנות אוכל סטנדרטיים שגובהם הוא 72-76 ס”מ גובה הכיסא צריך להיות 42-44 ס”מ על מנת לאפשר ישיבה נוחה והתאמה של גובה הברכיים. רוחב ועומק כסאות האוכל לרוב נע בין 40 ס”מ ל-45 ס”מ. גובה משענת הכיסא יכול להשתנות בהתאם לעיצובו ומבנהו. כיסאות עם משענת נמוכה יספקו תמיכה בחלק התחתון של הגב בלבד, ואילו כסאות עם משענת גבוהה יכולים להגיע עד אזור הכתפיים. כסאות עם משענת גבוהה יכולים להיות דווקא פחות נוחים כיוון שהם יוצרים הגבלה מסוימת של תנועה שעלולה לא להתאים למבנה הגוף והעדפות של חלק מהאנשים.

זווית הישיבה

תסתכלו אל משענת הכיסא ובחנו את הזווית שהיא יוצרת ביחס למושב. משענת הכיסא אומנם צריכה להיות ישרה, אך לא ישרה מידי כי אזי היא עלולה לגרום לכם לכאבי גב לאחר ישיבה ממושכת. אם מדובר בכיסאות לשולחן אוכל רצוי שהזווית תהיה מעט רחבה יותר מ – 90 מעלות, אך לא יותר מ-105-110 מעלות.

משענות לידיים ולגב

משענות לא נמצאות בכיסאות רק לגב אלא גם לקו המותניים ויש גם כיסאות עץ בעלי משענות לידיים. כיסאות מסוג זה קשה יותר למצוא, אך כאשר בוחרים בכיסאות גם משענות למותניים או לידיים צריך להסתכל על המבנה הארגונומי, איכות הריפוד, סוגי הבד והחיבורים. החיבור העיקרי נעשה בחלק האחורי של המושב ושם ניתן לראות כיצד הוכנס הריפוד והאם הוא מחוזק ועמיד. לדוגמא, כדאי לבדוק האם ישנם שאריות של דבק ברחבי הכיסא, שאריות אלו יעידו על איכות ירודה יותר ועמידות נמוכה.

כסאות עץ מלא לפינת אוכל

ריפוד המושב

ריפוד המושב הוא אולי אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר רוכשים כסאות. בעבר היו משתמשים בשיטת שתי וערב של המבנה התומך ועליו כרית המושב והריפוד. שיטה זו טמנה בחובה חיסרון בולט בכך שהכיסא איבד את צורתו ואת רמת הנוחות שלו עם הזמן והיה צורך להחליף ולשפץ את מושב הכיסא לעתים תכופות. כיום נהוג יותר להניח את כרית המושב על גבי משטח מעץ מלא, חזק ועמיד אשר יחזיק מעמד זמן רב יותר וישמור על צורת הכיסא באופן מושלם לאורך זמן ולרפד אותו בבדים אטומים וקלים לניקוי.

כיסא אוכל יקר – מה המשמעות?

באופן כללי ולא מפתיע כיסאות איכותיים ומעוצבים מעץ מלא המיוצרים בעבודת יד יהיו יקרים יותר. ואילו מחיר הכיסא אינו הדבר היחיד שצריך לעניין אותכם. המחיר מתבטא במגוון תכונות של איכות ואריכות ימים של הכיסא, לכן אם החלטתם להשקיע קצת יותר ברכישת כסאות אוכל איכותיים לבית כדאי שתוודאו שמה שאתם קונים באמת שווה את המחיר.

מבט חיצוני על הכיסא אינו מספיק, יש להפוך את הכיסא ולהבחין היטב בקונסטרוקציה שלו. כיסאות באיכות גבוהה מיוצרים בעבודת יד וכך יוצא שהחיבורים בין החלקים השונים מוברגים ומודבקים היטב ולא זקוקים לחיזוקים נוספים. כסאות עץ המיוצרים במפעלים על ידי מכונות מראש לוקחים בחשבון את האפשרות שהחיבורים יתרופפו ולא יהיו חזקים דיו כדי לשאת את משקל היושב. לכן בכסאות אוכל תעשייתיים לרוב יופיע אלמנטים נוספים לחיזוק מבנה הכיסא. כדי להגביר את עמידותם של הכסאות הקונסטרוקציה שלהם משלבת חיבורי עץ או מתכת בתחתית המושב ובין הרגליים. רצוי לוודא כי אכן החיבורים הללו קיימים וכיצד הם מחוזקים. בכל אופן, הכי חשוב לשבת על הכיסא ולוודא שהוא יציב לגמרי ואינו מתנדנד בשום צורה.

אם בחרתם בכיסא עץ מעוטר תסתכלו על עומק הגילופים וצורתם. גילופי העץ צריכים להיות עמוקים וחדים. כסאות עץ זולים לרוב יהיו בעלי קימורים רדודים עקב שימוש במכונות שכפול.

כיסא אוכל מרופד כיסא אוכל מעץ מלא